رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"هند" جستجو برای یافتن 39 شهروند مفقود شده در موصل را افزایش داد

12:11 - 21 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۹۱۶
دولت هند پس از آزادی کامل شهر موصل از تروریست های داعش از سفارت و سرکنسولگری این کشور در عراق خواست،جستجو برای یافتن 39 شهروند هندی مفقود شده در موصل را افزایش دهند.

به گزارش سرویس بین الملل سخنگوی وزارت امور خارجه هند، آزادی موصل را گام مهمی در مبارزه جهانی با تروریسم دانست و اظهار کرد از سفیر و سرکنسول هند در بغداد و اربیل خواسته شده یافتن 39 شهروند مفقود شده در موصل را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.


گوپال باگلای  روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو افزود:مقامات عراقی آمادگی خود را برای همکاری برای مشخص شدن وضعیت شهروندان هندی در عراق اعلام کرده اند.


سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند نیز روز گذشته در گفتگو با امریندر سینگ سروزیر ایالت راجستان به وی اطمینان داد دولت تمام تلاش خود را برای بازگرداندن شهروندان هندی در موصل انجام خواهد داد.


وی کی سینگ مشاور وزیر امور خارجه هند روز گذشته برای اطلاع از وضعیت شهروندان مفقود شده هند در موصل وارد اربیل در شمال عراق شد.


دولت هند ماه گذشته اعلام کرد 39 شهروند ناپدید شده این کشور در موصل زنده هستند.
شهروندان هندی در موصل آخرین بار در سال 2014 در تماس با خانواده های خود اعلام کردند که توسط گروه تروریستی داعش به گروگان گرفته شده اند.


یک شهروند هندی که سال گذشته توانسته بود از دست داعش در عراق فرار کند مدعی شد که 39 شهروند هندی توسط داعش به قتل رسیده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *