رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقطه قوت ما در قهرمانی آسیا نقطه ضعفمان در مسابقات جهانی شد/ در رختکن بازیکنان را تخریب نمی‌کردیم

8:59 - 21 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۸۲۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران گفت: شوت‌زنی خوب که از نقاط قوت ما در قهرمانی آسیا بود در مسابقات جهانی نقطعه ضعفمان شد.

محمدرضا نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص مسابقات بسکتبال جام جهانی جوانان اظهار داشت: ما نسبت به هشت تیم اول مسابقات از نظر سایز و فیزیک عقب بودیم اما در برابر هشت تیم پایین جدول از نظر تمرین و آمادگی جسمانی ضعیف‌تر بودیم. می‌توانستیم مصر، آنگولا و کره را شکست بدهیم اما شرایطی به وجود آمد که تیم در اختیارمان نبود، یک سال تمام همه در باشگاه بودند. با توجه به شرایط این پیش بینی را می‌کردم، چون در صربستان متوجه شدم. بازیکنانی مثل آذری، صمدی و رضایی که بهترین‌های ما بودند و خیلی کمک کردند در جو مسابقه قرار نداشتند.

وی افزود: نقطه قوت ما شوت بود اما متاسفانه شکست‌هایمان به دلیل این بود که تیم‌های مقابل فهمیدند اعتماد به نفس بازیکنان پایین آمده و شوت‌ها گل نمی‌شود. در هر صورت اگر بخواهیم به فکر شکست تیم‌های بالای جدول باشیم باید سایز و فیزیک بازیکنان تغییر کند اگر هم بخواهیم به فکر کسب عنوان نهم تا پانزدهم باشیم باید تمرینات مداوم انجام دهیم و برنامه‌ریزی کنیم. متاسفانه از سال گذشته که بازی‌ها تمام شد بازیکنان رفتند، قبل از عید اردو گذاشتیم چند روز کار کردیم بعد هم تا پایان لیگ در اختیار ما نبودند بنابراین فقط ۲۰ روز فرصت تمرین داشتیم در این فرصت کم معجزه که نمی‌توانم بکنم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران ادامه داد: سالی که در آسیا اول شدیم بازیکنان ما در سه باشگاه جوانان، دسته یک و باشگاهی که فدراسیون تشکیل داده بود بازی می‌کردند بنابراین آماده بودند، ترسشان هم ریخته بود. وقتی بازیکنان در اختیار باشگاه هستند و باشگاه هم از آنها استفاده نمی‌کند چگونه ستاره بسازم؟ ترونیچ روز اولی که آمد گفت، بهترین بازیکنت چه کسی است من هم گفتم جعفری، بعد در مسابقات جهانی گفت، این بهترین بازیکنت است؟ من هم توضیح دادم که در شرایط مسابقه قرار نداشته است.

نوری با اشاره به بازی‌های تدارکاتی در اردوی صربستان و شکست تیم ملی در آن مسابقات تصریح کرد: این موضوع هم گول زدن خودمان است. اگر آنجا هم پیروز می‌شدیم اعتماد کاذب پیدا می‌کردیم و در مسابقات جهانی نتایج بدتری می‌گرفتیم. واقعیت آن چیزی است بود که نشان داد نه اینکه بگوییم مربی کم کار کرد، مگر من چقدر فرصت داشتم؟ زمانی که تیم را در اختیار گرفتم ۱۸ جلسه تمرین مفید برگزار کردیم. آیا این زمان در برابر تیمی که دو سال تمام کار می‌کند قابل مقایسه است؟

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران گفت: در هر صورت ما آمدیم و آنالیز کردیم، نناد ترونیچ و مربی‌های دیگر کمک کردند. در دفاع هیچ مشکلی نداشتیم و دفاع بهترین تیم‌ها را از کار انداختیم، بزرگترین مشکل ما در حمله بود. در بازی‌های آسیایی بازیکنان خیلی خوب شوت می‌زدند و این موضوع نقطه قوت ما شده بود اما همین نقطه قوت در مسابقات جهانی تبدیل به نقطه ضعف شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *