رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۵ درصد معاینات پزشکی قانونی کشور در تهران انجام می‌شود

14:42 - 12 تير 1396
کد خبر: ۳۲۵۰۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیركل پزشكی قانونی استان تهران گفت: حجم كار در پزشكی قانونی استان تهران بسیار بالا است و این استان در 18 مركز و یك مركز تشخیصی و آزمایشگاهی خدمات را به مردم ارائه می كند كه بر اساس آمارها 15 درصد از كل معاینات پزشكی قانونی در استان تهران انجام می شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مسعود قادی پاشا در سی و چهارمین همایش فصلی مدیران سازمان كه به میزبانی استان تهران برگزار شد ، اظهارکرد: بر اساس آمارها 15 درصد از كل معاینات پزشكی قانونی در استان تهران انجام می شود.

وی با تشریح گزارش عملکرد اقدامات پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته 299 هزار و 465 معاینه بالینی در مراكز پزشكی قانونی استان تهران انجام شد كه نسبت به سال قبل از آن 5 درصد رشد داشت.

قادی پاشا افزود: تعداد اجساد معاینه شده در پزشكی قانونی استان طی سال گذشته با 19 درصد رشد به 12هزار و 259 مورد رسید. همچنین 7100 پرونده در كمیسیون پزشكی قانونی استان بررسی شد كه متأسفانه تنها در بخش ورودی پرونده با رشد 80 درصدی مواجه بود.

مدیركل پزشكی قانونی استان تهران تصریح كرد: آمار آزمایشگاه ها در سال گذشته 72 هزار و 705 مرود بود كه چهار هزار و 66 مورد آن در بخش سرولوژی، دو هزار و 502 مورد در بخش‌ DNA و چهار هزار و 945 مورد در بخش پاتولوژی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار بیشترین معاینات پزشكی قانون استان افزود: در سال گذشته نزاع با 99 هزار و 817 مراجعه بیشترین حجم معاینات را در بر گرفت كه نسبت به سال قبل از آن كاهش 1.3 درصدی داشت و بر حسب جمعیت در این بخش استان تهران رتبه 12 كشور را دارا است.

دكتر قادی پاشا ادامه داد: بعد از نزاع مصدومان حوادث رانندگی با 41 هزار و 384 و رشد 11.8 درصدی نسبت به سال قبل از آن و سلاح سرد با 136 مورد و رشد 1.6 درصدی در رتبه های بعدی بیشترین مراجعات استان قرار دارند.

وی خاطرنشان كرد: در بخش متوفیات نیز مرگ ناشی از تصادفات با یكهزار و 156 و كاهش 4.7 درصدی نسبت به سال قبل از آن و مرگ ناشی از مواد مخدر با 775 مورد بیشترین معاینات اجساد بوده اند.

وی تعداد پرونده های به نتیجه رسیده كمیسیون ها در سال گذشته را نیز 5965 مورد عنوان كرد.

مدیركل پزشكی قانونی استان تهران در ادامه به حوادث مهم سال گذشته كه اجساد آن در پزشكی قانونی استان تهران شناسایی شد اشاره كرد و افزود: در حادثه حله عراق و تصادف قطار سمنان با تلاش شبانه روزی همكاران و در كمترین زمان با بالاترین دقت تمام اجساد و قطعات یافت شده تعیین هویت شدند كه این كار با بیش از 550 نمونه و بیش از 46 هزار بار كار تطبیق به نتیجه رسید. در حادثه پلاسكو نیز اجساد و تمامی قطعات كشف شده شناسایی و مورد تعیین هویت قرار گرفت.

قادی پاشا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پزشكی قانونی استان تهران در سال گذشته گفت: راه اندازی مركز بهارستان، راه اندازی واحد جنوب، اخذ مجوز آموزشی برای مركز كهریزك از سوی وزارت بهداشت، برگزاری دوره های آموزشی، آموزش رزیدنت ها، شروع نمونه گیری از 3800 مجرم برای بانك ژنتیك و .... از جمله اقدامات پزشكی قانونی در سال گذشته است.

وی به مشکلات این اداره كل نیز اشاره و تصریح كرد: كمبود شدید پزشك و كارمند، كمبود شدید فضای فیزیكی به ویژه در كمیسیون ها، كمبود اعتبارات و مواد مصرفی و نداشتن اعتبار برای نگهداری مركز كهریزك از جمله مشكلات این اداره كل است كه امیدواریم با همكاری دستگاه های استان و ستاد سازمان برطرف شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *