رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"روسیه": آمریکا پشتیبان القاعده در سوریه است

11:07 - 11 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۲۷۱
روسیه اعلام کرد: آمریکا از سازمان تروریستی القاعده در سوریه حمایت و از آن برای تغییر حکومت این کشور استفاده می کند.
به گزارش سرویس بین الملل آلکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه روز شنبه در توییتی نوشت: وزارت خارجه آمریکا از بررسی امکان کاربرد سلاح شیمیایی توسط تروریست ها خودداری کرد و این رویکرد آنها کاملا قابل درک است.
 
مقام روس افزود: سازمان تروریستی القاعده در سوریه متحد آمریکا برای تغییر حکومت این کشور است.
 
وی پیشتر نیز گفته بود که آمریکا با آماده باش نیروی دریایی و هوایی، در پی حمله به سوریه با توسل به یک بهانه است.
 
رسانه های روسی اعلام کردند حزر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرده که واشنگتن معتقد نیست، تروریست ها در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده می کنند.
 
این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مقام دیپلماتیک روس نوشت: گروههای تروریستی در سوریه برای بکارگیری سلاح شیمیایی در یکی از مناطق درعا همانند حادثه خان شیخون در ماه می گذشته آماده می شوند.
 
وی افزود: هدف این اقدام تحریک آمیز، آماده کردن شرایط برای حمله نیروهای ائتلاف آمریکایی به منظور سرنگونی حکومت سوریه است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز به تازگی با اعلام اینکه آمریکا در طرح ادعای شیمیایی علیه سوریه، افزون بر دمشق مسکو را نیز هدف گرفته است، از آمادگی تروریست ها برای اجرای حمله با مواد مسموم کننده در مناطق سراقب و اریحا در استان ادلب خبر داد.
 
ماریا زاخارووا پنجشنبه گذشته در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: ادعای تحریک آمیز آمریکا مبنی بر تدارک حمله شیمیایی توسط ارتش سوریه، نه فقط علیه این کشور بلکه روسیه نیز هدف گیری شده است.
 
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این ادعای امریکا در واقع دعوت به انجام اعمال تحریک آمیز است.
 
وی گفت: متاسفانه نخستین بار نیست که واشنگتن بدون ارائه شواهد، دولت سوریه را متهم به تدارک و طراحی حمله شیمیایی جدید می کند و مقام های آمریکایی طبق معمول از ارائه مدرک برای اثبات ادعای خود نیز خودداری کردند.
 
زاخارووا گفت: دولت روسیه از تدارک حمله شیمیایی ساختگی در دو منطقه سوریه اطلاع دارد که احتمالا در مناطق سراقب و اریحا چنین حوادثی رخ بدهد.
 
وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی گفت: ادعای کاخ سفید مبنی بر تدارک ارتش سوریه برای حمله شیمیایی غیرمنطقی و خطرناک است و مسکو به اقدام های تحریک آمیز ضدسوری واشنگتن پاسخ مناسب می دهد.
 
15 فرودین منابع وابسته به گروههای مسلح و تروریستی از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند وهمسو با آمریکا و چند کشور غربی ضدسوری دیگر بدون ارائه دلیل و مدرک، دمشق را متهم به ارتکاب این اقدام کردند.
 
رسانه ها به استناد منابع خبری ضد دولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.
 
مقام های روسی و سوری بارها خواستار انجام تحقیقات بین المللی در این باره شده و تاکید کرده اند که سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید عهده دار این ماموریت شود، ولی با مخالفت غربی ها به ویژه آمریکا مواجه شده است.
 
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز هفته گذشته در مذاکره تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی پس از آن که طرف آمریکا ادعای شیمیایی ضدسوری را تکرار کرد، بر ضرورت خودداری از انجام اقدام های تحریک آمیز علیه ارتش سوریه تاکید کرد.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *