بیش از یک میلیون خانواده در انگلیس بی‌خانمان می‌شوند

13:55 - 05 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۱۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موسسه خیریه "شلتر" پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیون از خانوارهایی که در حال حاضر کرایه نشین هستند، بی خانمان می‌شوند.
ستاد حقوق بشر به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یافته‌های تحقیق موسسه خیریه "شلتر" حاکی از آن است که ترکیبی از معضلات دستمزدهای پایین، متوقف نمودن یارانه‌های دولتی و در نهایت افزایش کرایه خانه می‌تواند در سال ۲۰۲۰ به بحرانی شدید بی خانمانی در انگلیس تبدیل گردد.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیون از خانوارهایی که در حال حاضر کرایه نشین می‌باشند، به دلایل فوق الذکر، بی خانمان شوند. 

در این گزارش همچنین آمده است: در گذشته جمع آوری پس انداز برای خانواده‌ها جهت خرید مسکن مشکل بود، اما در سال‌های اخیر، تهیه کرایه ماهیانه جهت پرداخت به صاحب خانه برای خانوارها، مشکل شده است.

انتقادات در حوزه مسکن از دولت، پس از آتش سوزی در برج "گرنفل" لندن و آشکار شدن بی توجهی دولت نسبت به ایمنی و امنیت افراد، بالا گرفت. 

طبق گزارش شلتر در ۸۳ درصد از مناطق انگلیس، درآمد افراد با افزایش اجاره ب‌ها و همچنین کمک‌های هزینه‌های دریافتی مسکن از سوی دولت سنخیت ندارد.

از یک میلیون خانواری که بر اساس این گزارش در معرض بی خانمان شدن هستند، حدود ۲۱۱ هزار خانوار، دارای افراد معلول و ناتوان هستند. 

آمار افرادی که به عنوان بی خانمان در انگلیس به ثبت رسیده اند، از سال ۲۰۱۱ تاکنون حدود ۷۸ درصد افزایش یافته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *