زندانیان جرائم غیر عمد با بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تا پایان ماه رمضان آزاد می‌شوند

10:56 - 01 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۶۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد گفت: بنا به اعلام معاون اجرایی ستاد دیه کشور، مددجویان جرائم غیرعمد که بدهی آن‌ها کمتر از ۲۰ میلیون تومان است تا پایان ماه رمضان از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، یداله موحد شامگاه گذشته در برنامه ماه عاشقی ویژه جشن گلریزان ستاد دیه استان کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: بنا به اعلام معاون اجرایی ستاد دیه کشور، مددجویان جرائم غیرعمد که بدهی آن‌ها کمتر از ۲۰ میلیون تومان است تا پایان ماه رمضان از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند.


وی ادامه داد:  تاکنون در مجموع در جشن‌های گلریزان برگزار شده طی ماه مبارک رمضان خیرّان قریب به یک میلیارد تومان کمک کردند و تاکنون ۳۵ نفر از زندانیان استان رهایی یافته و در این ماه عزیز به دست خیرّان به آغوش خانواده بازگشتند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اعلام کرد: تاکنون در ماه مبارک رمضان ۱۰ شب جشن گلریزان با حضور خیّران در مرکز استان و ۱۱ جشن در شهرستان‌های استان برگزار شده است و تا پایان ماه مبارک این برنامه‌ها در استان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ۲۶۱ نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان داریم و امیدواریم کمک خیرّان کمک‌های قبلی را تکمیل کرده و بتوانیم جمع زیادی از مددجویان را آزاد کنیم.

رییس هیئت امناء ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: این خبر خوش را برای زندانیان استان کرمان داریم که بنا به اعلام معاون اجرایی ستاد دیه کشور، مددجویان جرائم غیرعمد که بدهی آن‌ها کمتر از ۲۰ میلیون تومان است تا پایان ماه رمضان آزاد می‌شوند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اظهار کرد: از این تعداد زندانی که آزاد شده اند، ۶۲۷ نفر بدون پرداخت وجه، ۲ هزار و ۲۶ نفر با پرداخت ۴۰۷ میلیارد ریال و یک هزار و ۲۵۵ نفر با پرداخت بلاعوض آزاد شده اند.

رئیس شورای قضائی استان تصریح کرد: ۵۳۰ نفر با پرداخت تسهیلات بانکی، ۶۷ نفر از طریق تسهیلات ستاد دیه و ۱۷۴ نفر از طریق صندوق تامین خسارت‌های بدنی با پرداخت ۱۰۹ میلیارد ریال آزاد شده اند.

موحد با بیان اینکه ۹۱۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد نیز با اخذ رضایت شاکیان آزاد شده اند، اظهار کرد: ۱۰۱ جشن گلریزان در استان کرمان از ابتدای تاسیس ستاد دیه برگزار شده و خیران در این جشن‌ها ۴ میلیارد تومان کمک کرده اند.

وی در ادامه افزود: ستاد دیه استان کرمان در سال ۱۳۸۰ تشکیل شد و در این مدت ۲ هزار و ۶۵۳ نفر مددجو از زندان‌های استان با اقدامات و پیگیری‌های ستاد دیه آزاد شده اند.

موحد خاطرنشان کرد: هیئت امناء ستاد دیه استان کرمان ۱۶ سال به صورت خیرخواهانه قدم‌های مثبت موثری برداشته و خیّران بزرگوار در این مدت با ما همکاری داشته اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *