رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت ترامپ اقدامات بیشتری علیه "پاکستان" انجام می‌دهد

14:33 - 02 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۴۹۱
روزنامه جنگ به رویکرد متفاوت ترامپ در قبال پاکستان اشاره کرد و نوشت: به نظر می‌رسد دولت ترامپ رویکرد سخت‌تری را نسبت به دولت‌های پیشین آمریکا در قبال اسلام‌آباد اتخاذ خواهد کرد.
دولت ترامپ اقدامات بیشتری علیه به گزارش سرویس بین الملل روزنامه جنگ به رویکرد متفاوت دولت ترامپ در قبال دولت پاکستان اشاره کرد و نوشت: دولت ترامپ به نظر می رسد که رویکرد سخت تری را نسبت به دولت های پیشین آمریکا در قبال پاکستان اتخاذ خواهد کرد.
 
رویکرد دولت ترامپ می‌تواند شامل افزایش حمله‌های پهپادی، توقف و تعلیق حمایت‌های مالی از پاکستان باشد. این رویکرد حتی ممکن است در نهایت به لغو جایگاه اسلام‌آباد به عنوان شریک اصلی ناتو که عضو این سازمان نیست نیز منجر شود.
 
برخی دیگر از مقامات آمریکایی به موفقیت‌آمیز بودن این طرح خوش‌بین نیستند، با این وجود واشنگتن معتقد است علت نا‌امنی در افغانستان مخفی‌گاه تروریست‌ها در پاکستان است.
یکی از مقامات آمریکایی افزود: واشنگتن و اسلام‌آباد در بسیاری از مسایل امنیت ملی شریک باقی خواهند ماند اما گفت‌وگوها حاکی از رویکرد سختگیرانه دولت ترامپ نسبت به رسیدگی به پناهگاه‌های شبه‌نظامیان در خاک پاکستان است.
 
ما پیش از این هرگز استراتژی خود در قبال پاکستان را مشخص نکردیم، اما استراتژی جدید خواست ما از پاکستان را مشخص می‌کند.
 
وی تأکید کرد آمریکا خواستار بهبود وضعیت امنیت افغانستان است اما این کار بدون مهار پاکستان امکان‌پذیر نیست.
 
این در حالی است که برخی دیگر از مقامات آمریکایی نسبت به کارآمد بودن استفاده از سیاست چماق و هویج برای تغییر رفتار پاکستان، هشدار می‌دهند.
این مقامات معتقدند در نهایت، آمریکا به متحدی قوی نیاز دارد، هرچند این متحد بی‌نقص نباشد.
آمریکا در حالی بار دیگر به دنبال اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان است که کارشناسان معتقدند اعزام این نیروها بدون فشار بر پاکستان با هدف آوردن طالبان بر سر میز مذاکره، شکست خواهد خورد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *