محبوبیت "دونالد ترامپ" در بین مردم به شدت رو به کاهش است

0:57 - 31 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۱۲۴۲
شبکه سی بی اس اشاره کرده است که همین جنجال‌ها علاوه بر دموکرات‌های آمریکا اثرات مخربی بر نگرش جمهوریخواهان نسبت به ترامپ داشته
به گزارش گروه بین‌الملل ، نتایج نظر سنجی شبکه خبری سی بی اس نشان می‌‌دهد که با بالاگرفتن جنجال‌های مربوط به روسیه و اخراج رئیس اف بی آی، اعتبار دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در میان مردم و حتی جمهوریخواهان این کشور هم بشدت روبه کاهش است.

شبکه خبری سی بی اس روز سه شنبه با انتشار نتایج نظر سنجی تازه خود نوشته است که همزمان با شدت گرفتن جنجال‌های مربوط به اخراج «جیمز کومی» رئیس پیشین اف‌بی‌آی و پرونده ارتباط اطرافیان ترامپ با مقامات روسیه اطمینان مردم آمریکا به عملکرد ترامپ در این رابطه بشدت روبه کاهش است.
 
یک سوم شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفته‌اند که در همین فاصله سخنان و رفتارهای ترامپ در برخورد با پرونده یاد شده موجب کاهش بیشتر و از میان رفتن اعتماد و اطمینان آن‌ها به او شده است.
 
شبکه سی بی اس اشاره کرده است که همین جنجال‌ها علاوه بر دموکرات‌های آمریکا اثرات مخربی بر نگرش جمهوریخواهان نسبت به ترامپ داشته و در حالی که در پایان صد روز اول ریاست جمهوری ترامپ 83 درصد از طرفداران حزب جمهوریخواه او را قابل اعتماد می‌دانستند، شمار این دسته در حال حاضر به 72 درصد رسیده است.
 
سی بی اس یاد آور شد، میزان بد بینی و عدم حمایت جمهوریخواهان در این فاصله به همان نسبت افزایش یافته و در حالی که در پایان صد روز اول تصدی ترامپ فقط 14درصد از جمهوریخواهان به او با دید منفی نگاه می‌کردند حالا شمار آن‌ها به 21 در صد رسیده است.
 
در همین حال این شبکه خبری محبوبیت ترامپ در میان مردم این کشور (عمدتا جمهوریخواهان) را بر اساس این نظر سنجی 36 درصد اعلام کرده که پایین‌ترین میزان محبوبیت یک رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سال تصدی خود بحساب می‌آید.
 
سی بی اس به این نکته نیز اشاره کرده است که کاهش محبوبیت رئیس جمهوری‌های آمریکایی در میان طرفداران هم حزبی خود، بی سابقه نبوده و بطور معمول در زمان همه آن‌ها رخ می‌دهد اما تقریبا هیچ یک از رئیسان جمهوری آمریکا در نخستین سال ریاست جمهوری خود با چنین کاهش محبوبیتی رو به رو نبوده‌اند.
 
سی بی اس همچنین میزان عدم محبوبیت ترامپ در میان مردم آمریکا را 57 درصد اعلام کرده و یاد آور شده است که 63 درصد از مردم آمریکا شیوه برخورد او با پرونده تحقیقات روسیه را نادرست و غیر قابل اعماد دانسته‌ و فقط 28 درصد او را در این رابطه تایید می‌‌کنند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *