مراسم افطار تجربه شگفت انگیزی بود

4:33 - 24 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۹۶۴
گابریل در این پیام در صفحه شخصی خود در توییتر همچنین نوشت باید در ماه رمضان و فراتر از رمضان در همه اوقات بر گفت وگو تاکید کنیم.
به گزارش گروه بین‌الملل ،زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان پس از حضور در یک مراسم افطار، در پیامی توییتری نوشت: افطار ماه رمضان یک سنت شگفت آور است و به همه توصیه می کنم، حضور در مراسم افطار را تجربه کنند.

گابریل در این پیام در صفحه شخصی خود در توییتر همچنین نوشت باید در ماه رمضان و فراتر از رمضان در همه اوقات بر گفت وگو تاکید کنیم.
در کشور اتریش نیز 'کریستین کرن' با حضور در یک مرکز اسلامی در شهر وین در مراسم افطار شرکت کرد.
 
اقدام نمادین مقامات ارشد آلمان و اتریش برای گفت وگوی ادیان و احترام به شعائر اسلامی درحالی است که برخی جریان های سیاسی راستگرا با تکیه بر برخی مشکلات ناشی از حضور موج پناهجویان در کشورهای اروپایی در صدد تقویت احساسات ملی گرایانه و ترویج اسلام هراسی و مهاجر ستیزی هستند.
 
در همین ارتباط ، یکی از سیاستمداران ملی گرا و پوپولیست حزب 'آلترناتیو برای آلمان' بتازگی گفت نه تنها برقع، بلکه روسری هم باید در اماکن عمومی آلمان ممنوع شود. «آلیس ویدل» در گفت‌و‌گو با روزنامه «تاگس اشپیگل» برلین، ادعا کرد: روسری باید در خیابان‌ها ممنوع باشد زیرا یک نماد جنسیتی است و همانند نظام جداسازی نژادی در نظام آپارتاید آفریقای جنوبی است!
همزمان با ورود موج پناهجویان به اروپا در سال های اخیر، موضوع پوشش اسلامی یکی از مسائل مورد بحث بوده است. فرانسه در سال 2011 به عنوان اولین کشور اروپایی پوشش کامل صورت در اماکن عمومی را ممنوع کرد؛ هلند در سال 2015 اقدام مشابهی انجام داد و پارلمان اتریش نیز در سال جاری برقع را ممنوع کرد.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *