رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشورهای اروپایی در آزمون روابط خود با آنکارا مردود شدند

0:59 - 24 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۹۵۵
وی بیان کرد: برخی کشورهای اروپایی با سکوت و رفتار دوگانه در دوران کودتا و حمایت و پذیرفتن عناصر تروریستی و حامیان کودتا در کشور خود رفتار مناسبی با ترکیه از خود نشان ندادند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: کشورهای اروپایی در زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی ترکیه رفتار مناسبی نداشته و در آزمون روابط خود با آنکارا مردود شدند.

 یلدریم روز سه شنبه پس از دیدار با بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان در آنکارا و در مصاحبه مطبوعاتی مشترک افزود: با این وجود ترکیه اکنون با اتحادیه اروپا وارد دوره جدیدی شده است و امیدواریم اتحادیه اروپا در این دوره جدید چشم انداز آتی خود را یک بار دیگر مرور کرده و تصمیم مناسب با آن را اتخاذ کند.
 
وی بیان کرد: ترکیه خواهان ادامه مذاکرات برای عضویت کامل در این اتحادیه است و می خواهیم که مذاکرات مربوط به اتحادیه گمرکی را نیز از سر بگیریم.
 
وی اظهار کرد: سال آینده میلادی دوره ریاست بلغارستان در اتحادیه اروپا آغاز می شود و بر این باوریم که در این دوره با همکاری بلغارستان توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا در مورد موضوعات مهاجرت غیرقانونی و لغو روادید برای سفر شهروندان ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور کامل به اجرا گذاشته شود.
 
وی ادامه داد: دوره همکاری مشترک ترکیه، بلغارستان و اتحادیه اروپا برای آنکارا دوره بسیار بااهمیتی است به طوری که می توانیم به موازات ارتقای سطح روابط خود با بلغارستان در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، اختلافات خود با اتحادیه اروپا را نیز کاهش بدهیم.
 
نخست وزیر ترکیه همچنین گفت: پس از کودتای نافرجام تابستان گذشته بر خلاف رفتار مبهم به همراه سکوت برخی از کشورهای اروپایی در قبال این کودتا، کشور بلغارستان به طور آشکار کودتا را محکوم و در کوتاهترین زمان ممکن پس از آن واقعه برای ابراز همبستگی با ملت ما نخست وزیر بلغارستان به ترکیه آمد و همچنین فعالیت های گروههای تروریستی حامی این کودتا را در بلغارستان به شدت محدود و از بین برد.
 
وی بیان کرد: برخی کشورهای اروپایی با سکوت و رفتار دوگانه در دوران کودتا و حمایت و پذیرفتن عناصر تروریستی و حامیان کودتا در کشور خود رفتار مناسبی با ترکیه از خود نشان ندادند.
 
وی با اشاره به زندگی شهروندان ترک تبار در بلغارستان و نیز شهروندان بلغارستانی در ترکیه افزود: در گذشته در یک دوره کوتاه روابط ترکیه با بلغارستان به طور موقتی سرد شد ولی امروز با توجه به زندگی رضایتمند شهروندان در کشور مقابل و نیز اثبات دوستی و صمیمیت در جریان کودتا، روابط ترکیه با بلغارستان در سطح خوبی قرار دارد و دو طرف تصمیم به تقویت و گسترش روابط دوجانبه دارند.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *