رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم ایجاد رویکرد جامع نگری در فرهنگ/ در امور فرهنگی نیازمند قانون، الگوسازی و تولید ادبیات هستیم

11:08 - 21 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۸۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون فرهنگی قوه قضائیه به ایجاد رویکرد جامع نگری در فرهنگ اشاره کرد و گفت: در امور فرهنگی نیازمند قانون، الگوسازی، تشکل سازی، تولید ادبیات و گفتمان سازی و نیروسازی هستیم.
معاون فرهنگی قوه قضائیهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در نشست تخصصی تعالی فرهنگی در دستگاه قضایی در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: همه شما به نوعی مدیران فرهنگی هستید و مقوله فرهنگ از نظر تاثیر بر آینده کشور با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه پیرامون اهمیت فرهنگ اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی تاسیس شد تا آثار آن در برخورد با مراجعان و ارباب رجوع ارتقا پیدا کند. 

وی افزود: بدون دانش و علم نمیتوان در مسیر درست حرکت کرد و اگر دانش و علم را کنار بگذاریم ممکن است سلیقه‌ای عمل شود بنابراین باید نسبت به اهمیت و کارکرد فرهنگ شناخت پیدا کنیم.

حجت الاسلام صادقی به ایجاد رویکرد جامع نگری در فرهنگ اشاره و اظهارکرد: در امور فرهنگی نیازمند قانون، الگوسازی، تشکل سازی، تولید ادبیات و گفتمان سازی و نیروسازی هستیم.

وی با اشاره به بحث تعالی سازمانی تصریح کرد: سازمان متعالی سازمانی است که نیاز‌ها و انتظارات ذینفعان خود را به نحو مطلوب محقق و یا متعادل سازد. تعالی سازمانی یعنی رشد و ارتقای سطح سازمان در تمامی ابعاد به طوری که موفقیت بلند مدت سازمان را در تامین متوازن نیاز‌ها و انتظارات مخاطبان و ذینفعان تضمین کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جای جای سخنانشان بر مقوله فرهنگ تاکید داشتند و آنرا همچون مسایل اقتصادی و مهمتر از آن می دانند. در جایی به صراحت تاکید کردند که برای اینکه مساله فرهنگ در چشمان نخبگان جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کند همه باید تلاش کنند، لذا همه چیز مترتب بر فرهنگ می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی ادامه داد: فرهنگ دو بخش اعم از اشکار و پنهان دارد که بخش پنهانی آن بسیار است و باید در مساله فرهنگ نگاهمان نظام واره و نگرشمان علمی باشد.

در پایان از تندیس تعالی فرهنگی در دستگاه قضایی رونمایی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *