رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عملکرد موفق ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان آذربایجان شرقی

14:31 - 20 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۵۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: عملکرد ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی که از ابتکارات ریاست قوه قضائیه است و برای چندمین دوره انتخابات‌های مجلس و ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا راه اندازی و تشکیل شده است، موفق و مؤثر بوده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین مظفری  گفت: عملکرد ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی که از ابتکارات ریاست قوه قضائیه است و برای چندمین دوره انتخابات‌های مجلس و ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا راه اندازی و تشکیل شده است، موفق و مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: با تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان و کمیته تخصصی آن هشت جلسه تشکیل شد که ۱۲۲ مصوبه داشت و به کلیه حوزه‌های قضائی جهت اقدامات لازم ابلاغ گردید.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان افزود: همچنین در تمامی حوزه‌های قضائی شهرستان ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی فعال و مجموعاً ۶۵ جلسه تشکیل شد که منتهی به ۳۱۲ مصوبه گردید و پیگیری لازم برای اجرای مصوبات بعمل آمد.

وی بیان داشت: با عنایت به رویکرد تذکر، توجیه و متعهد سازی به رعایت قانون کاندیداها، رؤسای ستادهای انتخاباتی، مسئولین اجرایی و نظارتی و ... در جهت پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات انتخاباتی در کل استان ۱۸۲ مورد دعوت و تذکر کتبی به نامبردگان صورت گرفت که عمدتاً مؤثر واقع شده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در مواردی که موضوع حائز اهمیت بود و یا به تذکرات داده شده بی توجهی شد تعداد ۶۰ فقره پرونده در استان تشکیل شد که عمدتاً منتهی به صدور حکم شده و اندک پرونده باقی مانده نیز در جریان رسیدگی است؛ پس از تبریز، شهرستانهای بناب، مرند و هریس بیشترین پرونده جرائم انتخاباتی را به خود اختصاص داده‌اند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *