از افزایش 700 هزار بشکه ای تولید نفت ایران تا رشد 40 درصدی ضمانت نامه برای صنایع کوچک

15:00 - 19 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۱۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته با خبرهای مختلفی روبرو بود که از جمله آن‌ها می‌توان به خبر وزیر نفت درباره افزایش تولید نفت ایران و برشد 40 درصدص صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته با خبرهای اقتصادی فراوانی همراه بود که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

در پایان معاملات هفته منتهی به 17 خرداد ماه 96، شاخص کل با 755 واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم 79758 واحد رسید.

بانک مرکزی حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) شامل؛ ارزیابی اموال منقول و غیر منقول، اعتبارات و سایر خدمات را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

حملات تروریستی تهران بر بازارهای داخلی تاثیر بسزایی داشت تا جایی شوک این اتفاق موجب شد تا شاخص بورس اوارق بهادار تهران در روز گذشته با افت بیش از 500 واحدی روبرو شود و ارزش دلار و طلا نیز روند صعودی به خود بگیرد.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که پیرو اطلاعیه های قبلی این بانک در سال های گذشته مبنی بر غیرمجاز بودن موسسه حافظ، این موسسه مجدداً در برخی مناطق کشور اقدام به ایجاد شعبه کرده است که با تدابیر نهادهای نظارتی و انتظامی از گسترش فعالیت آن جلوگیری به عمل آمده است.

در طرح آزمایشی کارورزی ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان مشغول کار شدند، بنابراین از ۶۰ هزار نفری که در این سامانه ثبت نام کردند، حدود ۴۲ هزار نفر می بایست از تیر ماه وارد بازار کار شوند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به گرانی برخی اقلام مصرفی مردم در ماه‌های اخیر گفت: مشکلات موجود در بازار علی رغم تمهیدات ستاد تنظیم بازار حاصل این تصمیم نادرست برای واگذاری تامین بازار به برخی نهاد‌های دیگر بوده است.

سازمان امور مالیاتی در دستورالعملی عملکرد مالیات سال ۹۵ برخی مشاغل تا سقف ۱۵۶ میلیون تومان را طبق تبصره ماده ۱۰۰ مقطوع اعلام کرد.

قطع روابط دیپلماتیک کشورهای حوزه خلیج فارس با قطر به آسیب جدی حمل و نقل هواپیمایی منطقه منجر می شود که در این میان هواپیمایی قطر بزرگترین ضرر را خواهد کرد.

از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ماه امسال، ۳۵ ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر شد که نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تشریح میزبانی از ۸۰ هیات سرمایه‌گذاری بین‌المللی و داخلی طی یک سال گذشته در چابهار، سرمایه‌گذاری در این منطقه را در دو حوزه صنایع عمده پتروشیمی و فولاد و همچنین صنایع کوچک معرفی کرد و گفت: تولید سالیانه ۱.۶ میلیون تن فولاد در چابهار با همکاری شرکت بوسکو کره جنوبی، رسما آغاز شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و صادر کنندگان فرش دست بافت با اشاره به ركود صادرات فرش دستبافت ايرانى گفت: صادرکنندگان ایرانی نمی‌توانند با کشورهای رقیب رقابت کنند زیرا محصولات این کشورها با قیمت بسیار کمتر و با طرح‌های متنوع تری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

براساس اطلاعات انجمن جهانی فولاد، ایران پس از چین، ژاپن، هند، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل، ایتالیا، تایوان، اکراین و مکزیک در رتبه چهاردهمین تولیدکننده برتر فولاد قرار دارد.

وزیر نفت با بیان این که هدف بلندمدت ایران افزایش روزانه 700 هزار بشکه‌ای تولید نفت خام تا سال 2021 است اظهار کرد این موضوع مخالف توافق اوپک نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *