قطر لیست تروریسم 4 کشور عربی را بی‌اساس خواند

10:08 - 19 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۱۰۵
دولت قطر اقدام 4 کشور عربی در قرار دادن نام چندین شخص و نهاد این کشور در لیست تروریسم را بی‌اساس توصیف کرده و آن را رد کرد.
قطر لیست تروریسم 4 کشور عربی را بی‌اساس عنوان کرد
به گزارش گروه بین‌الملل ، دولت قطر اقدام 4 کشور عربی در قرار دادن نام چندین شخص و نهاد این کشور در لیست تروریسم را بی‌اساس توصیف کرده و آن را رد کرد.

دولت قطر روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: لیست تروریسم 4 کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر همانند گذشته بی اساس بوده و هیچ پایه حقیقی ندارد. 

روز گذشته چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین با انتشار بیانیه‌ای مشترک 59 شخص و 12 نهاد مرتبط با قطر را در لیست تروریسم قرار دادند.

در این بیانیه مشترک ادعا شده است:‌ مبارزه علیه تروریست‌ها و منابع مالی آنها بدون توجه به خاستگاه آنها، ادامه خواهد یافت، صرف نظر از منبع تامین مالی تروریست ها، ما به مبارزه علیه فعالیت های تروریستی و تخریب منابع تامین مالی آنها ادامه خواهیم داد.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: ما کشورهای چهارگانه توافق کرده ایم که 59 فرد و 12 سازمان را در فهرست تروریستی قرار دهیم که در کشورهای عربی قرار دارند.

کشورهای عربستان، بحرین، مصر، و امارات روز دوشنبه طی بیانیه‌هایی جداگانه قطع تمام روابط دیپلماتیک و ارتباط‌های زمینی و هوایی خود را با کشور قطر به علت آنچه «حمایت دوحه از تروریسم و دخالت در امور دیگر کشورها» نامیده‌اند، اعلام کردند.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *