پیروزی قاطع حزب مکرون در انتخابات پارلمانی

1:25 - 18 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۸۷۲
بر اساس آخرین نظرسنجی ها، حزب تازه تاسیس امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، که کمتر از یک سال از عمر آن می گذرد، در انتخابات پارلمانی چند روز آینده این کشور حائز اکثریت کرسی های پارلمان خواهد شد
به گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، شهروندان فرانسوی، روز یکشنبه در حالی برای شرکت در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق های رای می روند، که نظرسنجی ها از پیروزی قاطع حزب مکرون موسوم به «جمهوری به پیش» حکایت دارند.

این گزارش می افزاید بر اساس آخرین نظرسنجی ها، حزب تازه تاسیس امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، که کمتر از یک سال از عمر آن می گذرد،  در انتخابات پارلمانی چند روز آینده این کشور حائز اکثریت کرسی های پارلمان خواهد شد.

طبق این نظرسنجی حزب میانه روی رئیس‌جمهور جدید فرانسه که با نام حزب «جمهوری به پیش» مشهور است، ب29/5 درصد آراء رای دهندگان را در دور اول انتخابات پارلمانی کسب خواهند کرد. دور نخست انتخابات در یازدهم ژوئن برگزار خواهد شد. کارشناسان سیاسی معتقدند این نتیجه به دولت مکرون کمک خواهد کرد از حمایت لازم برای تداوم اصلاحات اقتصادی برخوردار باشد. نظرسنجی اخیر نشان می دهد حزب حاکم فرانسه قادر است از مجموع  577 کرسی پارلمان این کشور ، 385 تا 415 کرسی را در دور دوم انتخابات پارلمانی کسب نماید.

قرار است دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه در هیجدهم ژوئن برگزار شود. طبق همین نظرسنجی ، حزب محافظه کار جمهوریخواهان یعنی جدی ترین حزب رقیب امانوئل مکرون، 23 درصد آرا را کسب خواهند کرد. در عین حال حزب راست افراطی جبهه ملی 17 درصد و حزب چپ تندروی فرانسه 12/5 درصد و سوسیالیست‌ها 8/5 درصد آراء را کسب خواهند کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *