رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار و گفتگوی وزرای امورخارجه ترکیه و ایران

0:39 - 18 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۸۶۷
موضوعات منطقه ای از جمله تاکید بر اهمیت گفتگوهای آستانه در خصوص سوریه از دیگر محورهای رایزنی دو مقام عالیرتبه ایران و ترکیه بود.
به گزارش گروه بین‌الملل ،ظریف که امروز چهارشنبه در جریان یک سفر رسمی به ترکیه سفر کرده است، در اقامتگاه وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا با چاووش اوغلو دیدار و مذاکره کرد.
در این دیدار ظریف و چاووش اوغلو در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات منطقه ای به تبادل نظر پرداختند.
 
طرفین در این دیدار همچنین در خصوص همکاری ها و روابط دو جانبه از جمله برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، افزایش همکاری های بانکی، تبادل هیات در سطوح مختلف، دعوت طرف ترکیه ای از ایران برای شرکت در اجلاس انرژی و دیگر موضوعات مورد علاقه گفت و گو کردند.
 
موضوعات منطقه ای از جمله تاکید بر اهمیت گفتگوهای آستانه در خصوص سوریه از دیگر محورهای رایزنی دو مقام عالیرتبه ایران و ترکیه بود.
وزیر امور خارجه ترکیه در این دیدار با ابراز تاسف از حادثه تروریستی تهران، خواستار اجماع جهانی برای مقابله با تروریسم شد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در بدو ورود به آنکارا در مصاحبه خبری اعلام کرد: هدف سفر من به آنکارا دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و مذاکره پیرامون مسائل دو جانبه، تحولات منطقه ای و بحث سوریه و سایر مسائل جاری منطقه ای است.
 
وی مسائل منطقه خاورمیانه را نگران کننده دانست و گفت: نیاز است که در مورد این مسائل و موضوعات، گفت و گوی نزدیک بین مقامات دو کشور ایران و ترکیه انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین اتفاقات تروریستی در منطقه ما رخ داده که نیاز است همکاری همه جانبه ای در این زمینه صورت بگیرد.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *