رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حماس اظهارات عادل الجبیر علیه مقاومت فلسطین را محکوم کرد

10:02 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۵۴۵
جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان که خواستار توقف حمایت های قطر از این جنبش شده بود، بیانیه ای صادر کرد.
هنیهبه گزارش گروه بین‌الملل  به نقل از پایگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ در بیانیه حماس آمده است که ما در جنبش مقاومت اسلامی نسبت به اظهارات تحریک آمیز عادل جبیر علیه این جنبش ابراز تاسف و آن را محکوم می‎کنیم.

این بیانیه می‎افزاید: اظهارات الجبیر شوکی به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی بود که مساله فلسطین را قضیه مرکزی خود می‎داند و جنبش حماس را جنبش مقاومت مشروع در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی می‎داند که دشمن مرکزی امت اسلامی و عربی است، به ویژه اینکه حماس و گروه های مقاومت فلسطین از سرزمین اسرا و معراج، قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف دفاع می‎کنند.

حماس افزود: همچنین بر کسی پوشیده نیست که دشمن صهیونیستی چگونه از چنین اظهاراتی برای ارتکاب جنایت های بیشتر علیه ملت، سرزمین و مقدسات ملت فلسطین و قدس و مسجد الاقصی بهره می‎برد.

این بیانیه می‎افزاید: اظهارات الجبیر مخالف قوانین بین المللی و مواضع همیشگی کشورهای اسلامی و عربی است که بر حق مقاومت و مبارزه ملت فلسطین تا آزادسازی سرزمین و مقدساتش تاکید دارد.

جنبش حماس از عربستان خواست از چنین اظهاراتی که موجب بی احترامی به موضع این کشور در قبال قضیه فلسطین و حقوق مشروع این ملت خواهد شد، دست برداشته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *