آمادگی دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز/ دولت به تعهدات خود در این رابطه عمل کند

9:48 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۲۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی استان برای تعیین تکلیف نهایی چاه‌های غیر مجاز و صیانت از منابع آب زیرزمینی آمادگی کامل دارد.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، جمال انصاری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: باید بپذیریم که بعد از تصویب قانون تعیین تکلیف چاه ها در سال ۸۹ آنچه انجام شده بیشتر قوه قهری بوده در حالی که باید برای فرهنگ سازی هم برنامه داشته باشیم.

وی افزود: تلاش زیادی شده تا در طول ۵ سال تعهدات وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع آبی انجام شود اما تعیین تکلیف چاههای فرم یک و ۵ بیشتر با اجبار بوده و این کار دستگاه قضایی را با حجم بیشتری از پرونده ها مواجه کرده است.

انصاری اظهارداشت: سالانه ۳۰۰ هزار پرونده به صورت عادی در دستگاه قضایی داریم که با موضوع چاه‌های غیر مجاز حجم پرونده های تشکیل شده در این حوزه بسیار بیشتر شده و مشکلات قضات ما را افزایش داده است.

 وی افزود: بستن چاه های غیرمجاز ساده نیست و بسیار سخت و تنش زا و هزینه بر است اما به دلیل صیانت از منابع آبی که میراث آیندگان است با دستگاه های متولی همکاری کرده ایم و همچنان به این کار ادامه خواهیم داد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: قانون در چاه های فرم یک فرصت بسیار خوبی گذاشته و انتظار داریم با قید مشروط از هر منبع اعتباری استفاده شود تا وضعیت چاه ها به سرانجام برسد.

انصاری گفت: باید ابتدا دولت به تعهدات خود عمل کند تا از کشاورز بخواهیم با ما همکاری کند.

وی اضافه کرد: برای تسریع در کار به هر میزان که به قاضی نیاز باشد تامین می کنیم و در این مسیر هیچ راهی نداریم جز آنکه وضعیت را مشخص کنیم تا دشت قزوین با بحران مواجه نشود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *