موگرینی به دنبال تقویت روابط اروپا با آمریکای لاتین به آرژانتین سفر کرد

4:08 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۲۱۰
روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی و همچنین حمایت از یکپارچگی و چندجانبه گرایی در منطقه آمریکای لاتین، محور اصلی سفر موگرینی به آرژانتین بود.
به گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از پایگاه خبری اتحادیه اروپا، موگرینی در آرژانتین همچنین با «سوزانا مابل مالکورا» وزیر امور خارجه آرژانتین دیدار کرد. آرژانتین اکنون ریاست دوره ای سازمان تجاری آمریکای جنوبی موسوم به 'مرکوسور' را بر عهده دارد.
 
روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی و همچنین حمایت از یکپارچگی و چندجانبه گرایی در منطقه آمریکای لاتین، محور اصلی سفر موگرینی به آرژانتین بود.
بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا و آرژانتین شریکانی نیرومند در زمینه ارتقای چندجانبه گرایی در فضای بین المللی کنونی و در زمینه هایی از جمله حقوق بشر ، اجرای توافق آب و هوایی پاریس و تجارت آزاد و عادلانه هستند.
 
موگرینی در دیدار با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آرژانتین تاکید کرد که این کشور می تواند روی حمایت اتحادیه اروپا در زمان ریاست دوره ای 'گروه 20' و در زمان آماده سازی نشست وزیران سازمان تجارت جهانی در ماه دسامبر ، حساب کند.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدارهای روز دوشنبه با مقامات ارشد آرژانتین به موضوعات منطقه ای در آمریکای لاتین نیز پرداخت و در ارتباط با تحولات ونزوئلا از ابتکارهای منطقه ای حمایت و همچنین از نقش آرژانتین برای توقف خشونت و تقویت گفت وگوی سیاسی و ارتقای آشتی در میان طرف های مختلف در ونزوئلا تقدیر کرد.
موگرینی همچنین از نقش آرژانتین در ریاست سازمان تجاری مرکوسور برای پیشبرد مذاکرات مربوط به توافق تجاری جدید بین اتحادیه اروپا و مرکوسور تقدیر کرد.
 
موگرینی روز سه شنبه همچنین عازم کشور شیلی می شود و با میشله باشلت رئیس جمهوری، هرالدو مانوز وزیر امور خارجه و آلیسیا بارچینا دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و منطقه کارائیب دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، این سفر فرصتی برای تعمیق و تقویت روابط خوب بین اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین است.
 
آرژانتین و شیلی شریکای مهم اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف از سیاست خارجی تا تجارت و سرمایه گذاری هستند و در مجامع بین المللی در زمینه مسائل جهانی مانند تغییرات آب و هوایی و امنیت ، همکاری نزدیکی دارند. جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در اکتبر 2017 در السالوادر برگزار می شود.
موگرینی پیش از ترک آرژانتین به مقصد شیلی با سفیران کشورهای اتحادیه اروپا در مقر نمایندگی اتحادیه اروپا در پایتخت آرژانتین دیدار کرد.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *