پاپ برای معذرت خواهی از بومیان کانادایی ،به این کشور دعوت شد

0:42 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۲۰۲
ترودو پس از این دیدار به اهمیت مصالحه با بومیان برای مردم کانادا اشاره کرد و گفت: به پاپ گفتم که چگونه با عذرخواهی از بومیان می تواند به مردم کانادا کمک کند.
به گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از خبرگزاری رویترز، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز دوشنبه در دیدار خصوصی با پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان از وی خواست که به کانادا سفر و از بومیان این کشور که کودکانشان در دو قرن گذشته در کلیساهای کاتولیک مورد بدرفتاری واقع شده اند عذرخواهی کند.
 
ترودو پس از این دیدار به اهمیت مصالحه با بومیان برای مردم کانادا اشاره کرد و گفت: به پاپ گفتم که چگونه با عذرخواهی از بومیان می تواند به مردم کانادا کمک کند.
به گزارش رویترز، کمیسیون حقیقت و مصالحه کانادا در گزارشی در سال 2015، دور نگه داشتن کودکان بومی از والدینشان را 'نسل کشی فرهنگی' توصیف کرده بود.
 
این کمیسیون برای مصالحه با بومیان، 94 پیشنهاد مطرح کرده بود که یکی از آن ها عذرخواهی رسمی پاپ از بازماندگان و نوادگان آنان بود، به دلیل آنچه این کمیسیون
'نقش کلیسا در سوء استفاده روانی، فرهنگی، عاطفی، جسمی و جنسی' عنوان کرد.
 
حدود 30 درصد از کودکان بومی کانادا که تعدادشان بالغ بر 150 هزار نفر می شده است، از اواخر قرن نوزدهم به مدرسه های شبانه روزی فرستاده می شدند تا از فرهنگ و زبان اجدادی خود دور و در فرهنگ مسیحی استحاله شوند.
 
بودجه این مدارس برای مدت بیش از یک قرن توسط دولت تامین می شد اما بسیاری از آن ها از سوی کلیساها و عمدتا کلیساهای کاتولیک اداره می شدند.
بر اساس این گزارش ، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد که در دیدار با پاپ درخصوص مسائل آب و هوایی نیز صحبت کرده است.
 
وی گفت با پاپ فرانسیس درباره اهمیت مبانی علمی صیانت از کره زمین و وظیفه اخلاقی کشورها در این زمینه برای ساختن آینده ای بهتر برای همه مردم رایزنی کرده است.
نخست وزیر کانادا روز دوشنبه به همراه همسرش با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک ها جهان در واتیکان دیدار کرد.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *