سینما به عنوان مهم‌ترین ابزار تربیتی برای کودک و نوجوان محسوب می‌شود

14:00 - 05 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۹۸۹
رهبر قنبری سینما را جزو ضرورت‌های تربیتی دانست و گفت: سینما مهم‌ترین ابزار تربیتی به حساب می‌آید و همانگونه که برای قشر بزرگسال تعریف شده باید به شکل مناسبی برای قشر کودک و نوجوان نیز تعریف شود.
رهبر قنبری، نویسنده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: با توجه به اینکه کودک و نوجوان به عنوان قشری از جامعه شناخته شده باید برای تربیت آن فکری کرد و ضرورت برگزاری جشنواره کودکان و نوجوانان به وجود این قشر سنی برمی‌گردد. 

این نویسنده با تاکید بر جایگاه فعلی سینما در تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان، گفت: اگر ما نگاه سنتی به تربیت و آموزش را فراموش کنیم، مسئله حل خواهد شد. در یک دوره خودکار و قلم و نوشتن در جهت پیشبرد اهداف مطرح بود، اما امروزه شرایط تغییر کرده و فیلم، نمایش و انواع و اقسام شیوه‌های نمایشی جزو ابزارهای آموزشی و پرورشی محسوب می‌شود.

قنبری ضمن یادآوری اهمیت سینما در امر آموزش و پرورش به گروه‌های آموزشی و پرورشی، تصریح کرد: در واقع امروز سینما جای خودکار، خودنویس، قلم و کاغذ را گرفته و به خاطر گسترش سیستم‌های دیجیتال و توسعه یافتن رسانه‌های تصویری مثل قلم سابق اثر دارد.

این کارگردان به لزوم بازسازی موانع و پیشنهادات مرتبط با تربیت‌های مدرن و مردم‌سالارانه اشاره کرد و گفت: ما برای بازسازی این مبانی بنیادین برای کودکانمان باید با جهان مراورده داشته باشیم، این مراوده شامل مسائل فرهنگی، علمی و سایر رشته‌های تفکری است و بخش اعظم آن از طریق سینما رد و بدل می‌شود.

قنبری مراوده با فیلمسازان کشورهای دیگر را بهترین راهکار برای جلوگیری از عقب ماندن کودکانمان از تربیت و هویت بین‌المللی دانست و تصریح کرد: ما با توجه به دست‌آوردهای کشورهای مختلف در زمینه توسعه عقلانیت در موضوعات سینمایی می‌توانیم به هم کمک کنیم.

وی اظهار داشت: سینمای کودکان و نوجوانان گونه‌های مختلفی دارد و با توجه به این نظریه‌ها، اگر گروه‌های مختلف سینمای کودک بر مبنای کارهای برنامه‌ریزی شده پیش بروند تاثیرات خوبی خواهند داشت.

وی افزود: بهتر است که با شناخت جایگاه هر کدام از گروه‌های تعریف شده سینمای کودک، آن‌ها را در جای خودشان اکران کنیم تا بتوانند به جز پیشبرد اهداف فرهنگی، از نظر اقتصادی نیز خودشان را تأمین کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *