لزوم اجرای سیاست قضازدایی و حبس زدایی

11:24 - 04 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۷۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین مظفری در دیدار با اعضاء ستاد دیه خواستار اجرای دقیق سیاست قضازدایی و حبس زدایی شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین مظفری در دیدار با اعضاء ستاد دیه خواستار اجرای دقیق سیاست قضازدایی و حبس زدایی شد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی در دیدار با اعضاء ستاد دیه در مجتمع قضایی ولایت مشهد با تقدیر از اقدامات این ستاد در راستای اجرای سیاستهای اصولی برنامه توسعه قضایی کشور افزود: قضازدایی و حبس زدایی باید به عنوان یک فرهنگ مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه گامهای مؤثری نیز برداشته شده است.

وی با اشاره به تلاش مجدانه مسئولان قضایی، ستاد دیه و خیرین گرانقدر با هدف آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد افزود: در سالهای اخیر بویژه در سال 95 تلاش خوبی در این زمینه به انجام رسید و جادارد از خیرین عزیزی که با اهداء کمکهای خود زندگی را به خانواده بسیاری از مددجویان بازگرداندند؛ تقدیر کرد.

وی زندان را جای مجرمین حرفه ای و خطرناک دانست و افزود: باید تلاش شود تا از آسیب های زندانی شدن افرادی که جرائم مالی غیرعمد مرتکب شده اند؛ کاست و در این زمینه قانونگذار در حوزه تنقیح قوانین نقش بسزایی دارد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مسئول ستاد دیه ضمن تشریح اقدامات این ستاد و تقدیر از حمایت ها و هدایتهای ریاست محترم کل دادگستری خراسان رضوی از آزادی 935 مددجو در سال 95 توسط این مرکز خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *