8 کشته به دنبال انفجار چندین بمب در کنیا

0:36 - 04 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۷۱۷
در انفجار اول نیز یک بمب دست ساز در یک خودروی پلیس جا سازی شده بود که به سوی شهرک «گاریسا» در جنوب کنیا در حال حرکت بودکه منفجر شد و سه پلیس این خودرو جان خود را از دست دادند.
به گزارش گروه بین‌الملل ،انفجار چندین بمب در دو حادثه جداگانه در شمال شرق کنیا و منطقه مرزی با سومالی، هشت پلیس کنیایی را به کام مرگ فرستاد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، انفجار اول، صبح چهارشنبه رخ داد که در آن سه پلیس جان باختند، اما انفجار دوم بعد از ظهر به وقوع پیوست که پنج تن دیگر از نیروهای پلیس کنیا کشته شدند.
انفجار دوم زمانی به وقوع پیوست که کاروان «علی روبا» استاندار استان ماندیرا با یک کاروان امنیتی بین شهرک های «ارابیا» و «وینو» در مرز با سومالی درحال حرکت بود که یک بمب دست ساز خودرو حامل نیروهای پلیس را هدف قرار داد.
 
روبا در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی 'فیسبوک' نوشت: متاسفانه پنج تن از نیروهای گارد از جمله دو محافظ شخصی خود را در حمله به کاروان از دست داده است.
در انفجار اول نیز یک بمب دست ساز در یک خودروی پلیس جا سازی شده بود که به سوی شهرک «گاریسا» در جنوب کنیا در حال حرکت بودکه منفجر شد و سه پلیس این خودرو جان خود را از دست دادند.
 
یک افسر کنیایی که خواست نامش فاش نشود، به فرانس پرس گفته است: همه افرادی که در خودرو بودند، به محض برخورد با بسته انفجاری دست ساز، در دم جان دادند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله مرگبار را برعهده نگرفته است، اما منطقه شرقی کنیا و هم مرز با سومالی، یک منطقه ناآرام است که هر از گاهی هدف حمله گروهک ترویستی الشباب شاخه القاعده قرار می گیرد.
 
گروهک تروریستی الشباب که با القاعده بیعت کرده است، از سال 2007 همه تلاش خود را برای سرنگونی دولت سومالی که از سوی مجامع بین المللی حمایت می شود، به کار گرفته است.
 
کنیا، از سال 2011 برای کمک به دولت سومالی به این کشور نیرو اعزام کرده است و همین امر سبب شد تا گروهک الشباب بهانه لازم را برای حمله به کنیا به دست آورد.
نیروهای سازمان ملل موسوم به آمیسوم AMISOM سال 2011 تحت پشتیبانی این سازمان و اتحادیه آفریقا وارد سومالی شدند.
 
این نیروها که نزدیک به 22 هزار سرباز و از اتباع اوگاندا، اتیوپی و کنیا و بروندی هستند، به مراکز قدرت الشباب در سومالی حمله کرده و این گروه را عقب راندند.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *