رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"ارتش پاکستان" با سرکوب تروریسم تضعیف می‌شود

12:02 - 06 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۳۵۸
وزیر دولت افغانستان در امور اصلاحات امنیتی در واکنش به اظهارت رئیس جمهور آمریکا در اجلاس ریاض گفت که تروریست‌ها در مساجد حضور ندارند و ارتش پاکستان نیز با اخراج تروریست‌ها تضعیف خواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی افغانستان به اظهارات دونالد ترامپ در ریاض که گفته بود کشورهای اسلامی تروریست‌ها را از عبادتگاه‌های مسلمانان اخراج کنند واکنش نشان داد.
 
وی در توییتر خود نوشت که تروریست‌ها در مساجد حضور ندارند، در صورتیکه پاکستان به توصیه‌های ترامپ گوش کند ارتش این کشور تضعیف خواهد شد.
 
وزیر دولت افغانستان در امور اصلاحات امنیتی در ادامه اظهارداشت: اگر پاکستان تروریست‌ها را به حاشیه براند نیروهای ارتش این کشور کاهش خواهند یافت و جایگاه ایدئولوژیک خود را نیز از دست خواهد داد.
 
از سوی دیگر، روز گذشته «رحمت‌الله نبیل» نیز در واکنش به اجلاس کشورهای عربی-آمریکا این نشست را برای مبارزه با تروریسم ناکارآمد اعلام کرد.
 
وی اظهارداشت: این نشست هیچ تاثیری در امر مبارزه با تروریسم در پی نخواهد داشت زیرا منافع برخی از کشورها در تقابل و برخی از هم در تعامل با همدیگر منافع ملی خود را دنبال می‌کنند.
 
نبیل تصریح کرد که منافع مشترک پاکستان، عربستان و آمریکا باعث شده است تا ترامپ در این نشست مداخلات و عدم صداقت این کشورها را نادیده بگیرد.
 
حامدکرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در واکنش به اظهارات ترامپ گفته بود که تروریست‌ها در معابد و جوامع مسلمانان حضور ندارند، بلکه آنها نتیجه اقدامات و سیاست‌های آمریکا و متحدان غربی‌اش هستند که در پناهگاه‌ها و مراکز آموزشی به سر می‌برند که به خوبی تامین می‌شوند.
 
از سوی دیگر برخی از کارشناسان معتقدند که آمریکا به دلیل منافع مشترک با عربستان و اهدافی که در منطقه از طریق تروریسم دنبال می‌کند باعث شده تا این واقعیت را که عربستان سعودی و پاکستان ساختار ایدئولوژیکی برای سازمان‌های تروریستی فراهم کرده‌اند، را نادیده بگیرد.
 
دولت اسلام‌آباد همواره از سوی مقامات افغان متهم است که با پناه دادن به گروه‌های تروریستی در خاک این کشور از این گروه‌ها به عنوان نیروهای نیابتی به منظور تحقق اهداف خود در خاک افغانستان استفاده می‌مند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *