روسای جمهور کدام کشورها انتخاب مجدد حسن روحانی را تبریک گفتند

22:18 - 31 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۱۵۴۱
رهبران کشورهای جهان انتخاب مجدد حسن روحانی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، در پی انتخاب مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه روسای جمهور، رهبران کشورهای مختلف جهان پیامهای تبریکی را برای وی ارسال کردند.

روسیه

  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه در پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

پوتین در این پیام بر آمادگی روسیه جهت ادامه همکاری فعالانه در توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه در حوزه‌های دوجانبه و موضوعات بین المللی تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه در متن پیام خود همچنین از اجرای موفقیت آمیز توافقات دو کشور از جمله توافقات بدست آمده در چارچوب سفر چندی پیش حسن روحانی به روسیه که در راستای منافع ملت‎های دو کشور دوست و در مسیر تقویت تلاش‎‌ها برای حمایت از ثبات و امنیت در منطقه خاور میانه، خاور نزدیک و مجموعا کل جهان بود، ابراز اطمینان کرد.

کویت

امیر کویت نیز در پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی را به عنوان ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.


اتحادیه اروپا

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتر ضمن اشاره به حضور پرشور مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری، دریافت پشتوانه نیرومند مردمی را به رئیس جمهور ایران تبریک گفت.

موگرینی افزود: ایرانیان، پرشور در حیات سیاسی کشورشان شرکت کردند، من به حسن روحانی به دلیل دریافت پشتوانه مردمی قوی تبریک می‌گویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا آماده تداوم همکاری برای اجرای برجام، تعامل دوجانبه با ایران، همکاری برای صلح منطقه‌ای و برآوردن انتظارات تمام مردم ایران است.

چین

«شی جین‌پینگ»، رئیس جمهور چین، نیز ضمن ارسال پیامی به حسن روحانی پیروزی وی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

سوریه

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه ساعاتی پس از اعلام اولیه پیروزی حسن روحانی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری را در پیامی تبریک گفت.

بنا به گزاش خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا» بشار اسد در پیام تبریک خود تأکید کرده که الگوی انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند برای همه کشور‌ها الگو و سرمشق باشد.

رئیس جمهوری سوریه در این پیام ابراز امیدواری کرد که مردم و رئیس جمهور ایران موفقیت‌ها و عزت و رفعت روزافزون داشته باشند.

بشار اسد همچنین تأکید کرده است که کار و همکاری با جمهوری اسلامی ایران به نحوی که در خدمت امنیت و ثبات دو کشور و منطقه و جهان باشد ادامه می‌یابد.

فرانسه

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور جدید فرانسه ضمن تبریک به حسن روحانی اظهار کرد که انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران امیدواری او را به ادامه اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران تقویت کرده است.

قزاقستان


«نورسلطان نظربایف»، رئیس‌جمهور قزاقستان با ارسال پیامی، پیروزی حسن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

آلمان


«زیگمار گابریل» پس از انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان دوازدهمین رئیس‌جمهور ایران در پیامی گفت: پیروزی او (دکتر روحانی) نشانه‌ای است از یک حمایت گسترده در بین مردم برای گشایش اقتصادی و سیاسی. ما خواهان ادامه و تقویت روابط‌مان در زمینه اقتصاد، علم و فرهنگ هستیم.

حزب‌الله لبنان

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به حسن روحانی انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک گفت.
به گزارش شبکه المنار، نصرالله تاکید کرد که مشارکت گسترده مردم در این انتخابات بار دیگر عظمت این ملت و نظام اسلامی را اثبات کرد.

اسپانیا

«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا نیز در پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی را به ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

ایتالیا

«سرجیو مااتارلا» رئیس جمهوری ایتالیا درپیامی خطاب به روحانی نوشت:مایلم به نمایندگی از مردم ایتالیا صمیمانه‌ترین تبریک‌ها رابرای نتیجه مهمی که درانتخابات به دست آمد و برای موفقیت دوردوم ریاست جمهوری شماابراز کنم.

هند

«ناراندا مودی» نخست وزیر هند در پیامی تؤیتری ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران بر تعهد هند برای تقویت روابط ویژه با ایران تاکید کرد.

انگلیس

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

وزیر خارجه انگلیس در این باره اعلام کرد که در جریان دور اول ریاست جمهوری روحانی پیشرفت هایی در روابط دو کشور ایجاد شد.

بوریس جانسون همچنین از رئیس جمهور ایران خواست تا به همکاری با جامعه بین المللی ادامه دهد.

عمان

سلطان قابون بن سعید در پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این پیام سلطان کشور عمان صمیمانه‌ترین آرزو‌ها و تبریکات خود را به حسن روحانی ابراز داشت و برای وی آرزوی موفقیت در مسیر ترقی ملت ایران و شکوفایی و پیشرفت روز افزون کشورمان کرد.

سلطان قابوس بر تقویت روابط محکم میان دو کشور و تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به نحوی که به نفع منافع ملت‌های دوست یعنی ایران و عمان باشد، تاکید کرد.

آذربایجان

«الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان نیز طی پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

رئیس جمهور آذربایجان با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی نوشت: جناب آقای روحانی انتخاب مجدد شما به ریاست جمهوری ایران را صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی در ادامه نوشت: امیدوارم که در راستای پیشرفت و رفاه کشور دوست و برادر ایران سربلند باشید.

الهام علی اف گفت: اینجانب به روابط دو جانبه جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و از همکاری‌های راهبردی بین دو کشور ابراز خرسندی می‌کنم. همچنین روابط سیاسی میان دو کشور، همکاری‌های همه جانبه در راستای منافع مشترک، گسترش روابط فرهنگی و حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را ارج می‌نهم.

بلاروس

«آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس با ارسال پیامی ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران تاکید کرد: مینسک از تلاش تهران در اجرای سیاست‌های داخلی و خارجی مستقل حمایت و پشتیبانی می‌کند

کانادا

«کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا نیز با صدور بیانیه‌ای انتخاب مجدد حسن روحانی در سمت ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و افزود: کانادا همچنان به پیشبرد ارزش‌ها و منافع خود در زمان تعامل با ایران ادامه خواهد داد.

کرواسی

خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» رئیس جمهور کرواسی با ارسال پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

افغانستان

«محمد اشرف غنی» رییس‌جمهوری افغانستان روز شنبه در تماسی تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، با تبریک ‏موفقیت دکتر روحانی گفت: پیروزی برادر عزیزم را در انتخابات ریاست جمهوری به ایشان و مردم ‏ایران تبریک می‌گویم.‏

وی افزود: ما مصمم هستیم که روابط تهران ـ کابل را بیش از پیش در فصل جدید، گسترش دهیم ‏و در همین ارتباط به کمیته‌های پنج گانه برای پیشبرد سریع طرح‌ها و برنامه‌ها برای توسعه همکاری‌های مشترک و تعمیق روابط، دستورات لازم را داده‌ام.‏

عراق

«فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق نیز در پیامی پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و برای ایشان و ملت ایران پیروزی و پیشرفت را خواستار شد.

تاجیکستان

«امامعلی رحمان» روز یکشنبه ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران  به مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و تاجیکستان اشاره و  بر مناسبات مختلف سودمند دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید ریاست جمهوری ایران با تلاش صادقانه دو طرف، همکاری‌های مختلف تهران و دوشنبه گسترش یافته و این عامل در جهت منافع هر دو کشور تحکیم یابد. 

رئیس جمهوری تاجیکستان در این پیام همچنین به آمادگی کشورش برای تلاش در این مسیر بر اساس اصول شناخته روابط بین الملل، حقوق مساوی، حسن تفاهم و اعتماد متقابل اشاره و برای رئیس جمهوری و ملت ایران، سلامتی، موفقیت‌های بیشتر، صلح، ثبات و بهروزی را آرزو کرده‌است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *