۱۱ تذکر کتبی به ستادهای انتخاباتی استان سمنان ابلاغ شد

9:43 - 28 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۲۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب سمنان گفت: از ابتدای آغاز تبلیغات انتخابات تا کنون ۱۱ تذکر کتبی به ستادهای تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا‌ها در سطح استان ابلاغ شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حیدر آسیابی دادستان سمنان در نشست ستاد رسیدگی به جرایم کمیته قضایی ستاد انتخابات استان سمنان ضمن تشریح آخرین عملکرد ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی گفت: از ابتدای آغاز تبلیغات انتخابات تا کنون ۱۱ تذکر کتبی به ستادهای تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا‌ها در سطح استان ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: تا پایان چهارمین روز تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر‌ها ۱۱ تذکر کتبی به ستاد‌ها ابلاغ و ۱۰ پرونده تخلف نیز در سطح شهرستان‌های هشت گانه استان تشکیل شده که به جرایم آن با قید تسریع و اولویت، رسیدگی می‌شود. 

دادستان سمنان افزود: اگر تخلف طرفداران نامزدهای انتخاباتی برای دستگاه قضایی محرز شود، طبق قانون، مجازات‌ برای این افراد در نظر گرفته می‌شود و قانون در این باره با هیچکس با اغماض برخورد نخواهد کرد چرا که نص صریح قانونی به طور شفاف مصادیق جرایم این حوزه را تعیین کرده و کسی نمی‌تواند بگوید که این موارد را نمی‌دانسته است. 

دادستان عمومی و انقلاب سمنان بدون قید فراوانی تخلفات از حیث وقوع در پرونده‌های تشکیل شده ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی، گفت: در این باره نمی‌توان موضوعی را بیان کرد، اما غالب تخلفات جرایمی مانند توهین و تخریب، تبلیغات غیرمتعارف و ... بوده که قطعا شهرهای بزرگ مانند شاهرود و سمنان بیشترین تخلفات را داشته اند. 

آسیابی همچنین از برخورد با نشریات و خبرگزاری‌های متخلف در دوران تبلیغات خبر داد و گفت: به موجب مرّ قانون با این نشریات مطابق جرم، برخورد می‌شود لذا نشریات می‌بایست در حد قانونی تبلیغات که در قانون تعریف شده عمل کنند که یکی از بارز‌ترین مصادیق آن عدم تخریب نامزد‌ها است. 

وی افزود: باید تبلیغات در چارچوب قانون باشد و نامزد‌ها از تبلیغاتی که باعث هتک حرمت و اختلاف افکنی در جامعه می‌شود خودداری کنند، چرا که به موجب قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد و این مورد البته درباره حوزه مجازی نیز صادق است. 

دادستان مرکز استان سمنان گفت: قانون با هوشیاری، شدیدترین برخورد‌ها را با افرادی می‌کند که از خطوط قرمز نظام عبور کنند و در این مورد باید به تمام فعالان تبلیغات حوزه انتخاباتی، نامزدها، حامیان آن‌ها و حتی نشریات و مطبوعات هشدار داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *