مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌های پیش رو، موجب سربلندی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد

16:54 - 27 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۰۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
غلامحسین اسماعیلی ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بدون تردید، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌های پیش رو، موجب سربلندی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران، رئیس کل دادگستری استان تهران در سومین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بدون تردید، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌های پیش رو، موجب سربلندی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد شد.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) و ابراز امیدواری بر اینکه در ایام باقی مانده از ماه شعبان المعظم، آمادگی روحی و روانی لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی حاصل گردد بدواً به بیان حدیثی از حضرت امام حسین (ع) با این مضمون پرداخت که آنحضرت فرمودند: همانند کسی کار کن که باور دارد به ازای یکایک بدی‌ها مؤاخذه شده و در مورد یکایک خوبی‌ها نیز پاداش خواهد گرفت.

این مقام قضایی دراستان تهران اظهار داشت: هر یک از ما وظیفه داریم در هر فرصتی اعمال و رفتارهای خودمان را بدقت بررسی کنیم و بدانیم که در ترازوی عدل الهی کلیه اعمال اعم از خوب یا بد سنجیده شده و هیچگاه مورد اغماض قرار نخواهد گرفت اگر این کلام گهربار را در تمامی آنات عمرمان نصب العین خود قرار دهیم زندگیمان چه در مرحله عمل و چه در مرحله گفتار و تصمیم گیری و ... مرتباً ارزیابی شده و مشخص می‌شود که در زمره خوبیهاست یا بدیها، در این صورت است که اعمال ما موجب جلب رضایت حق تعالی می‌شود و از این طریق در مسیرمعبودمان حرکت خواهیم کرد.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود به اهمیت فوق العاده انتخابات‌های آینده اشاره کرد و افزود: امروز جامعه ما به شدت حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته، اما توجه داشته باشیم که در این رابطه تکالیفی متوجه نامزدهای انتخاباتی، مجریان امر انتخابات و مردم و شهروندان می‌باشد. در خصوص نامزد‌ها بعضاً مشاهده می‌شود که موارد قانونی و اخلاقی رعایت نمی‌شود که امید است درروزهای باقی مانده اینگونه مسائل تکرار نشود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در انتخابات اعم از ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی انتخاب فرد اصلح است که شاخصه‌های مهمی، چون باتقواتر بودن، انقلابی‌تر بودن، دشمن شناس‌تر بودن و کارآمدتر بودن، بایستی بدقت مورد نظر قرار گیرد و این موارد در کلام بزرگان، علی الخصوص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست معزز قوه قضائیه بار‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

اسماعیلی آنگاه ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بدون تردید، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات های پیش رو، موجب سربلندی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد شد.

 در ادامه با حضور حجه الاسلام و المسلمین موحدی آزاد دادستان انتظامی قضات و هیئت همراه که حضور داشتند از زحمات سیدمحمد زنده دل در دوران تصدی اداره نظارت و ارزشیابی قضات با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی بعمل آمد و حجه الاسلام و المسلمین ظهیری مقدم با دریافت ابلاغ مربوطه به عنوان مسئول جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کل استان تهران معرفی و رسماً آغاز به کار کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *