فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی با دقت رصد می‌شود

14:41 - 26 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۵۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا گفت: فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی با دقت رصد می‌شود و انتظار این است که فعالان این عرصه از بداخلاقی و قانون شکنی دوری کنند.
به گزارش گروه حقوقی قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، ابوالفضل محبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد: فضای مجازی در شهرستان بوئین زهرا در رصد بوده و با متخلفان جرائم انتخاباتی به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در شهرستان بوئین زهرا در راستای پیشگیری از جرائم انتخاباتی ستاد پیشگیری از جرائم را تشکیل داده و به همین منظور شعبه‌ای در دادسرا برای تسریع در رسیدگی به جرائم انتخاباتی در فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا افزود: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی، تخلفات انتخاباتی را به ویژه در فضای مجازی با جدیت رصد کرده و با هرگونه جرائم انتخاباتی برابر قانون برخورد خواهد کرد تا زمینه افزایش مشارکت حداکثری و ارتقاء امنیت و سالم‌سازی فضای انتخابات فراهم شود.

محبی اعلام کرد: ضابطین دادگستری اعم از نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام و دیگرضابطین خاص به موجب قانون فضای مجازی را رصد می‎کنند و در صورت برخورد با هرگونه جرم مراتب در سریع‌ترین زمان گزارش داده شده و برخورد لازم انجام می گیرد.

وی درباره تخلفات در زمان تبلیغات در فضای مجازی گفت: اکنون سایت‌ها و فضاهای مجازی یک ابزار است و افراد به جای اینکه از فضای فیزیکی و واقعی استفاده کنند از فضای مجازی استفاده می‌کنند و تخلف در این فضاها هم می‌تواند جرم انتخاباتی محسوب شود و مشمول مجازات‌های مقرر در قوانین انتخاباتی خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب بویئن زهرا یادآورشد: با مرتکبان جرائم انتخاباتی از قبیل تخریب، توهین و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی  به طور قاطعانه برخورد خواهد شد و دستگاه قضایی سعی دارد در این خصوص هم مانند دیگر مسائل صرفا به مر قانون عمل کرده و کوچکترین مماشاتی نخواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *