بازگشت بیش از ۲۳۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به دولت

11:18 - 24 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۷۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی از اعاده بیش از ۲۳۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به دولت خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی دادستان عمومی و انقلاب تبریز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری آذربایجان شرقی از اعاده بیش از ۲۳۰۰ هکتار اراضی ملی آذربایجان شرقی به دولت خبر داد.

موسی خلیل الهی از تلاشهای اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان آذربایجان شرقی در حفاظت از بیت المال تقدیر و بر حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان با تشکیل هشت جلسه رسمی و چهار کارگروه تخصصی در سال ۹۵، مقدار ۲۳۴۴ هکتار اراضی ملی را اعاده کرد.

دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان، ارزش ریالی اراضی اعاده شده را مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 9 میلیارد تومان نیز جریمه از متصرّفان اراضی دریافت شده است.

وی آمار قلع و قمع اعیانی در سال ۹۵ را ۴۲۵ مورد عنوان کرد و ادامه داد: ۹۵۳ جلد سند برای هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان و ۲۲۱۷ جلد سند برای سایر اراضی ملی در سطح استان توسط اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است.

دادستان مرکز استان همچنین تهیه نقشه حد نگار (کاداستر) برای اراضی ملی استان را از ضروریّات حفاظت از این اراضی دانست.

در این جلسه دستگاههای عضو شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان به ارائه گزارش عملکرد خود در سال ۹۵ و ارائه اهداف و برنامه‌های تعیین شده برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۹۶ پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *