کره شمالی خواستار استرداد مظنون ترور کیم‌ جونگ‌اون شد

8:57 - 22 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۰۷۳
مقامات کره شمالی خواستار استرداد مظنونین برنامه‌ریزی برای ترور «کیم جونگ-اون» شدند.
کره شمالی خواستار استرداد طراحان ترور کیم‌ جونگ اون شد
به گزارش گروه بین‌الملل ، مقامات کره شمالی خواستار استرداد مظنونین برنامه‌ریزی برای ترور «کیم جونگ-اون» شدند.

«هان سونگ-ریول»، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز پنجشنبه خواستار تشکیل جلسه دیپلمات‌های این کشور برای بررسی این موضوع شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و سازمان اطلاعاتی کره جنوبی یک شهروند کره شمالی را با پرداخت رشوه در راستای ترور کیم جونگ-اون اجیر کرده‌اند.

نماینده کره شمالی نیز پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، برنامه‌ریزی برای ترور رهبر کره شمالی را اعلان جنگ عنوان کرد.

سازمان سیا و کاخ سفید تاکنون درباره این بیانیه اظهار نظری نکرده‌اند اما سازمان اطلاعاتی کره جنوبی آن را بی‌اساس عنوان کرده است.

مقامات پیونگ‌یانگ علاوه بر درخواست استرداد مظنونین اعلام کرده‌اند که این افراد را در هر نقطه‌ای که باشند پیدا خواهند کرد.

ارتش کره‌شمالی نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات تلافی‌جویانه علیه تلاش‎های نافرجام اخیر آمریکا و کره‌جنوبی برای ترور رهبر این کشور را آغاز خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده که سازمان سیا ۴۰ میلیون دلار را به یک شهروند کره‌شمالی داده تا «کیم جونگ اون» را ترور کند.

«ری بایونگ» رئیس اطلاعات کره‌‍شمالی ضمن اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۸۰ مورد سوء‌قصد به جان رهبر این کشور خنثی شده در این‌باره تأکید کرد که «شخص بسیار مهمی» عامل اصلی ترور نافرجام اخیر است.

بنا بر بیانیه ارتش کره‌شمالی آخرین تلاش برای ترور رهبر کره‌شمالی پس از آن صورت گرفته که پیونگ‌یانگ اعلام کرد: چهارمین تبعه آمریکایی در خاک این کشور را به اتهام اقدامات خصمانه علیه دولت بازداشت کرده‌ است.








 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *