ضرورت حفظ و حمایت از سرمایه گذاری مشروع/ پیشگیری از بیکاری ۳۳ هزار نفر

8:46 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۹۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرتضوی معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها مکلف هستند قوه قضائیه را در پیشبرد این اهداف همراهی کنند و اینگونه جلسات را به صورت کاملا هدفمند و با خروجی مناسب برگزار کنند.
سید امیر مرتضویبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در اولین جلسه حمایت قضائی از تولید در سرمایه گذاری در سال ۹۶ گفت: دادگستری کل استان خراسان رضوی در اجرایی و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در حفظ و حمایت از سرمایه گذاری مشروع، توجه به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه، علی الخصوص راهبردهای ریاست محترم دادگستری استان توانست در سال گذشته گام‌های اساسی بردارد.

وی با تشریح اقدامات انجام گرفته گفت: پیشگیری از بیکاری ۳۳ هزار نفر و جلوگیری از تعطیلی ۱۶۵ واحد تولیدی، بازدید میدانی از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی، بخشنامه‌های صادره از ناحیه دادستان در خصوص عدم تعطیلی واحدهای صنعتی و بحث ممنوع الخروجی و همچنین کاهش صدور رای‌های پلمب واحدهای صنعتی و تولیدی به تنها صدور یک رای پلمب در سال ۹۵، تنها بخشی از اقدامات انجام گرفته در این راستا بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال جدید به سال تولید و اشتغال گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها مکلف هستند قوه قضائیه را در پیشبرد این اهداف همراهی کنند و اینگونه جلسات را به صورت کاملا هدفمند و با خروجی مناسب برگزار کنند.

این مقام قضایی اظهار کرد: کما اینکه برگزاری جلسات پیشگیری از بحران واحد‌های صنعتی و تولیدی و همچنین برگزاری همایش ملی صنعت در سال گذشته همه پیرامون تحقق شعار سال بوده است.

مرتضوی ضمن تقدیر از همکاران قضائی این استان به لحاظ توجه خاص به پرونده‌های قضائی حوزه‌ صنعت و کارآفرینی، انجام بازدید‌های میدانی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت کمک به تولید و اشتغال استان تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۶ رئیس کل دادگستری بخشنامه‌ای در ۱۶ بند صادر و به موضوع حمایت از سرمایه گذاری مشروع و صیانت از آن نیز به طور ویژه پرداخته شده است که نشان از توجه دادگستری کل استان به مباحث تولید و اشتغال دارد و از این حیث جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه این جلسه مهدی زاده مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: در سال گذشته با تشکیل جلسات داخلی، قبل از تشکیل پرونده‌های قضائی موضوع انصراف با لحاظ حق و حقوق پیگیری شد که از تشکیل و ارسال ۵۰ فقره پرونده به دستگاه قضائی خودداری شده و همچنین در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم به لحاظ حمایت از تولید و اشتغال به هیچ عنوان افزایش قیمت نداشته ایم و برای جلوگیری از انباشت بدهی در هر مقطعی نقل و انتقال انجام می‌شود.

یعقوب نژاد مدیر کل امورمالیاتی این استان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای ۱۲۰ مصوبه در خصوص بخشودگی جرائم و تقسیط مالیاتی واحدهای تولیدی در سال ۹۵ گفت: در جهت مرتفع کردن مشکلات مالیاتی واحد‌های کوچک و متوسط آیین نامه‌ای اجرایی از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ شدکه امیدواریم بتوانیم با اجرای آن گام بلندی در جهت برطرف نمودن مشکلات این واحدهای تولیدی برداریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *