رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تروریسم دشمن مشترک "پاکستان و ایران" است

14:18 - 15 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۲۰۷
سر وزیر سابق ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به اینکه تروریسم دشمن مشترک پاکستان و ایران است، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد موجب رفع سوءتفاهم‌ها و استحکام روابط بین ۲ کشور خواهد شد.
تروریسم دشمن مشترک به گزارش سرویس بین الملل نواب غوث بخش باروزئی سر وزیر سابق بلوچستان پاکستان گفت: سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد موجب رفع سوءتفاهم‌ها و استحکام روابط بین دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر ظریف پیامی به دشمنان است که نمی‌توان با طراحی عملیات‌های تروریستی روابط پاکستان و ایران را به چالش کشید.

باروزئی تأکید کرد: خبر کشته شدن مرزبانان ایرانی برای مردم پاکستان هم دردناک بود زیرا زائران اماکن متبرکه در ایران نمی‌خواهند تنش در روابط دو کشور ایجاد و مسیر زیارت بسته شود.

سروزیر سابق بلوچستان اظهار داشت: پاکستان و ایران به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که تروریست‌ها دشمن مشترک آنها هستند و برخی کشورها از آنها پشتیبانی می‌کنند تا روابط دوستانه اسلام‌آباد و تهران را دچار تزلزل کنند.

وی افزود: مبارزه با تروریسم یک اقدام مشترک است و با توجه به مرزهای طولانی پاکستان و ایران پاکسازی مناطق مرزی مدتی به طول می‌انجامد.

باروزئی تصریح کرد: اتفاقاتی مانند کشته شدن مرزبانان ایرانی موقعیت مناسبی برای فعالیت لابی‌های مخالف در کشور مقابل به وجود می‌آورد که اسلام‌آباد و تهران باید در این زمینه هوشیار باشند.

نواب غوث بخش باروزئی ادامه داد: اختلاف بر سر حوادث تروریستی در مرز مشترک فقط به نفع تروریست‌ها و دشمنان است بنابراین پاکستان و ایران باید با صبرو تحمل اوضاع را مدیریت و از راه‌های دیپلماتیک به توافق برسند.

وی افزود: ظریف که درباره توفقات بین المللی بصیرت دارد گزینه مناسبی برای تفاهم در زمینه افزایش نیروهای مرزی، ارتباط بیشتر نظامیان دو کشور در مرز، عملیات‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم و توافقات امنیتی هستند.

باروزئی اظهار داشت: در حال حاضر بهتر این است که پاکستان و ایران برای مدیریت امور مرزی با هم به یک توافق جامع برسند و به جای متهم کردن یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند تا دشمنان نتوانند از این موقعیت سوء استفاده کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *