رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توافق "افغانستان و پاکستان" برای انجام عملیات مشترک علیه تروریسم

14:05 - 14 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۰۵۵
رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان از توافق اسلام آباد و کابل برای انجام عملیات مشترک علیه تروریسم خبر داد.
توافق به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اکسپرس نیوز، ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان طی سفر به افغانستان و دیدار با مقامات نظامی این کشور اعلام کرد که طرفین برای انجام عملیات مشترک علیه تروریسم به توافق رسیده اند.
 
بر اساس جزئیات تشدید اقدامات امنیتی در مرزهای مشترک دو کشور برای کنترل عبور و مرور تروریست ها و همچنین عملیات زمینی و هوایی علیه آنان از جمله توافقات طرفین در این زمینه بود.
 
لازم به ذکر است که «نوید مختار» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان نیز امروز وارد کابل پایتخت افغانستان شد، وی پس از دیدار با «معصوم استانکزی» رئیس اداره امنیت ملی افغانستان، به ملاقات «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور رفت.
 
همکاری های امنیتی و مبارزه با تروریسم از جمله محورهای سفر مختار به افغانستان اعلام شده است.
 
ایاز صادق رئیس پارلمان پاکستان که به تازگی به کابل سفر کرده است، گفت که نوید مختار همچنین قرار است در مورد فهرست تروریست ها که چندی پیش بین کابل و اسلام آباد مبادله شد، صحبت کند.
 
گفتنی است ک ایاز صادق که در راس یک هئیت بلند پایه پارلمانی به کابل سفر کرده بود در دیدار با رئیس جمهوری و سایر سران افغانستان اعلام کرد که باید گذشته را فراموش کنیم وفصل جدیدی از همکاری بین دو کشور را رقم بزنیم.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *