افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فهرج

10:43 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۰۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فهرج با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان فهرج آغاز به کار کرد.
افتتاح اداره ثبت فهرجبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در شورای اداری شهرستان فهرج که همزمان با افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان برگزار شد؛ ضمن تشکر از کلیه مسئولین شهرستان که در راه اندازی و تجهیز این اداره کمک و همراهی کردند خواستار همکاری ادارات مرتبط با حوزه زمین و مسکن با اداره ثبت اسناد و املاک فهرج شد.

وی در این جلسه اظهار کرد: چارت سازمانی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فهرج از 9 نفر نیروی کادر اداری تشکیل شده؛ لیکن به دلیل محدودیت نیروی انسانی در سطح ادارات ثبت استان در حال حاضر توانسته ایم با همکاری ادارات ثبت بم و جیرفت، تعدادی از کارکنان آن اداره را جهت انجام خدمت در فهرج مامور کنیم که این موضوع طبعاً کاهش نیرو در اداره ثبت بم را به همراه داشته است.

طالبی‌زاده با اشاره به اینکه استخدام نیرو از حوزه صلاحیت اداره کل ثبت اسناد و املاک خارج و در صلاحیت دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است گفت: کار ثبتی، کاری تخصصی است. به عنوان مثال یک فرد برای تصدی پست ریاست در ادارات ثبت اسناد و املاک باید حداقل 5 تا 6 سال تجربه کار ثبتی داشته باشد و نمی‌شود اینگونه نیروها را از ادارات دیگر تامین کرد.

وی در ادامه به تشریح وظایف و گستره خدمات ادارات ثبت اسناد و املاک پرداخت و از بخش‌های املاک و کاداستر، اسناد و سردفتران، ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری و اجرای مفاد اسناد رسمی به عنوان حوزه های مهم خدمت رسانی در ادارات ثبت نام برد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در بخش املاک با توجه به تصویب قانون جامع حد نگار (کاداستر) در سال 1393 و اجرایی شدن آن در سال 1394؛ ادارات ثبت مکلف شده‌اند که ظرف 5 سال تمامی اراضی دولتی و مردم را سنددار کنند و این مهم محقق نمی‌شود مگر با همکاری مسئولین ادارات متولی زمین و مسکن.

این مقام قضایی لزوم همکاری ادارات مرتبط و دستگاه‌های متولی زمین و مسکن را به طور خاص در شهرستان فهرج با توجه به کمبود نیرو و حجم وظایف و اقدامات مورد انتظار مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در صورتی که ادارات منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، اوقاف و امور خیریه و شهرداری همکاری لازم را با اداره ثبت شهرستان فهرج داشته باشند می توانیم شاهد برآورده شدن انتظارات مردم و محقق شدن برنامه های پیش بینی شده قانون در این منطقه باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر فرصتی که با افتتاح اداره ثبت فهرج برای مردم این شهرستان ایجاد شده از مردم این منطقه درخواست کرد تا هرچه سریعتر ضمن مراجعه به این اداره از طریق قانون تعیین تکلیف نسبت به سنددار کردن املاک خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته و قول مساعد استاندار کرمان و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور احداث ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فهرج از جمله طرح‌های در دست اقدام اداره کل ثبت استان برشمرد.

در ادامه این مراسم اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فهرج به طور رسمی افتتاح و مصیب حیدریان طی حکمی بعنوان رئیس این اداره معرفی شد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *