پیوند "ایران - پاکستان" دوستانه و ناگسستنی است

15:20 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۸۹۰
رهبر شورای اتحاد اهل سنت پاکستان گفت: روابط دوستانه و ناگسستنی بین اسلام‌آباد و تهران برقرار است.
پیوند به گزارش سرویس بین الملل صاحبزاده حامد رضا رهبر شورای اتحاد اهل سنت پاکستان گفت: روابط دوستانه و ناگسستنی بین اسلام‌آباد و تهران برقرار است.
 
وی افزود: اهل سنت پاکستان احترام زیادی برای جمهوری اسلامی ایران قائل هستند و اقدامات تروریستی علیه مرزبانان این کشور را محکوم می‌کنند.
 
رهبر شورای اتحاد اهل سنت پاکستان تأکید کرد: برخی عناصر سعی دارند با شایعه پراکنی این موضوع را به اثبات برسانند که اهل سنت در ایران زندگی بسیار دشواری دارند و همواره تحت نظر هستند.
 
وی افزود: ایران هرگز نسبت به اهل سنت بلکه نسبت به تمام فرقه‌ها حتی مسیحیان متعصبانه برخورد نکرده و در این کشور همه می‌توانند در انتخاب کیش خود آزاد باشند.
 
صاحبزاده حامد رضا گفت: برخی لابی‌های طرفدار کشورهای عربی به ویژه عربستان به دنبال تیره کردن روابط پاکستان با ایران هستند.
 
رهبر شورای اهل سنت پاکستان اظهار داشت: مردم هیچ تعصبی نسبت به ایران ندارند بلکه بیشتر اهل سنت برای زیارت اماکن متبرکه راهی این کشور می‌شوند اما لابی وهابی طرفدار عربستان سعی دارد با تبلیغات سوء و حتی پشتیبانی از تروریست‌ها روابط تهران- اسلام‌آباد را به چالش بکشد.
 
وی افزود: هیچ خطری آینده روابط پاکستان و ایران را تهدید نمی‌کند زیرا دولت‌های هر دو کشور شرایط را درک می‌کنند و از دسیسه دشمنان آگاه هستند.
 
صاحبزاده حامد رضا گفت: پاکستان و ایران منافع مشترک زیادی دارند که از گذشته تا به امروز ادامه داشته است بنابراین روابط خوب دو کشور ادامه خواهدیافت.
 
رهبر شورای اهل سنت پاکستان تأکید کرد: مردم پاکستان و ایران روابط فرهنگی و تاریخی نزدیک با یکدیگر دارند که فقط به مسلمان بودن آنها محدود نمی‌شود بنابراین این روابط بسیار عمیق است.
 
وی افزود: فرهنگی ایرانی برای مردم پاکستان بسیار ملموس است و تقریبا همه سعدی و فردوسی را می‌شناسند.
 
صاحبزاده حامد رضا ادامه داد: مردم ایران هم با پاکستان بیگانه نیستند و تقریبا همه آنها شاعر مشرق اقبال لاهوری را می‌شناسند و حتی برخی خیابان‌ها به نام این شاعر نامگذاری شده است.
 
رهبر شورای اهل سنت پاکستان اظهار داشت: ایران الگوی برابری و برادری همچنین وحدت بین مسلمانان است.
 
وی افزود: اشتراکات پاکستان و ایران یک یا چند مورد نیست که با دسیسه دشمنان دچار مشکل شود.
 
صاحبزاده حامد رضا ایجاد تسهیلات برای افزایش حجم تجارت بین پاکستان و ایران را عاملی موثر برای عمیق‌تر شدن روابط دو کشور دانست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *