موافقت مقامات اروپا با طرح پیشنهادی دونالد تاسک درباره مذاکرات برگزیت

17:22 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۷۷۸
سران کشورهای اروپایی روز شنبه و در نشست خود در «بروکسل» با طرح پیشنهادی «دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا، درباره مذاکرات «برگزیت» موافقت کردند.
موافقت مقامات اروپا با طرح پیشنهادی دونالد تاسک درباره مذاکرات برگزیت
به گزارش گروه بین‌الملل ، سران کشورهای اروپایی روز شنبه و در نشست خود در «بروکسل» با طرح پیشنهادی «دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا، درباره مذاکرات «برگزیت» موافقت کردند.

در این نشست که با حضور سران 27 کشور اروپایی برگزار شده بود با طرح پیشنهاد شده از سوی دونالد تاسک به عنوان راهبرد این اتحادیه در قبال مذاکرات برگزیت در کمتر از 15 دقیقه موافقت شد.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا ماه مارس این طرح پیشنهادی را به عنوان موضع و راهبرد اتحادیه اروپا در قبال برگزیت ارائه داده بود.

در پی این مذاکرات، دونالد تاسک در صفحه توییتر خود نوشت: راهکاری قاطع و منصفانه برای مذاکرات برگزیت آماده شده است.

مذاکرات در راستای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بعد از انتخابات 8 ژوئن در انگلیس، آغاز خواهد شد.

دونالد تاسک که ریاست مذاکرات روز شنبه در بروکسل را بر عهده داشت در سخنانش گفت: ما خواهان روابط قوی و نزدیک با انگلیس بعد از برگزیت هستیم و هیچ سوالی درباره آن وجود ندارد اما پیش از تصمیم‌گیری درباره آینده، باید مسائل گذشته خود را حل کنیم.

ترزا می نخست وزیر انگلیس اواخر روز سه‌شنبه 28 مارس نامه رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا  را امضا کرد و این نامه  به «دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا تقدیم شد. 

 خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و از دست دادن دسترسی آزاد به بازار مشترک اتحادیه اروپا با 500 میلیون عضو، نگرانی‌های گسترده‌ای را به وجود آورده است و به اعتقاد کارشناسان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تأثیر بسزایی در قسمت‌های گوناگون اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برای انگلیس در پی خواهد داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *