رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت سند تاثیر زیادی در پیشگیری از وقوع جرم دارد

9:17 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۴۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام قدرتی گفت: ادارات ثبت می‌توانند مردم را از آسیب‌های اجتماعی دور کرده و تاثیر بسزایی در آرامش و پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند.
حجت الاسلام قدرتیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی اظهار کرد: مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک تاثیر بسیار زیادی در جلب رضایت مردم دارند و سندهای صادره مستند قابل اتکایی در مراجع قضایی است.

وی دقت در انجام کارها و تثبیت مالکیت را موجب جذب سرمایه در راستای معنویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دانست و ادامه داد: لازمه اعتماد مردم امانتداری شماست.

این مقام قضایی همچنین با اشاره به نقش سران دفاتر اسناد رسمی گفت: شما و ادارات ثبت می‌توانید مردم را از آسیب‌های اجتماعی دور کنید و تاثیر بسزایی در آرامش و پیشگیری از وقوع جرم داشته باشید.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این دیدار خواستار تنظیم اسناد به صورت دقیق در دفاتر اسناد رسمی شد.

اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در این دیدار گفت: با کمک سران دفاتر اسناد رسمی در سال 95 بیش از 135 هزار معامله اعم از شرطی، رهنی و قطعی ارائه شده و تمامی این خدمات نیز بصورت الکترونیکی انجام شده و نگرانی و حجم کاری که قبلا وجود داشت با ورود سامانه‌های الکترونیکی مرتفع شده است.

وی گفت: انشاالله با برگزاری انتخابات کانون و مشخص شدن اعضاء آن سران دفاتر بتوانند بطور مستقل از حقوق صنفی خود دفاع کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: با تعاملات صورت پذیرفته بین اداره ثبت ودفاتر اسناد رسمی امیدواریم که بتوانیم در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا مفید فایده باشیم.

در ادامه این دیدار محجوب معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل این استان گفت: امیدوارم با تلاش شما سران دفاتر شاهد مراجعه مردم به ثبت و تنظیم معاملات خود دردفاتر اسناد رسمی باشیم.

محجوب اظهار کرد: اسنادی که شما تنظیم می‌کنید استناد خوبی در مراجع قضایی است و امیدواریم مردم بیشتر جهت تنظیم اسناد به دفاتر مراجعه کنند.

وی در خصوص قانون پیش فروش آپارتمان مواردی را بیان و ضمن ابراز رضایت از اداره ثبت اسناد واملاک در اعلام آمادگی جهت اجرای این قانون خواستار اجرایی شدن در دفاتر اسناد رسمی، پس از فراهم شدن مقدمات کار از سوی شهرداری و مسکن و شهرسازی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *