رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فوت 149 نفر براثرمسمومیت با قرص برنج در سال 95

15:23 - 08 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۳۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
149 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج در سال 95جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال فبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج113 نفر اعلام شده بود9/31درصد افزایش یافته است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،درسال95، 149 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال فبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج113 نفر اعلام شده بود9/31درصد افزایش یافته است.

بنابر این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج درسال گذشته95نفر مرد و 54نفر زن بوده اند.ودراسفندماه سال 95،شانزده مورد فوتی براثرمسمومیت با قرص برنج به مراكز پزشكی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد،به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *