الجبیر: سپاه پاسداران و حزب الله جایی در سوریه ندارند+واکنش لاوروف

14:04 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۸۰۷
وزیر خارجه عربستان در جریان سفر به روسیه در اظهاراتی بی اساس مدعی شد که سپاه پاسداران و حزب الله جایی در سوریه ندارند.
لاوروف الجبیربه گزارش گروه بین‌الملل ، عادل الجبیر روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای روس خود در مسکو مدعی شد که سپاه پاسداران و حزب الله جایی در سوریه و هیچ نقطه‎ای از جهان ندارند.

وی در ادامه ادعا کرد: سپاه پاسداران و حزب الله جایی در سوریه و هیچ نقطه ای از جهان ندارند

الجبیر مدعی شد: دلایل واضحی وجود دارد که سپاه پاسداران و حزب الله در سوریه دست به پاکسازی نژادی زده‎اند.

در همین حال وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه حزب الله سازمانی تروریستی نیست اظهار داشت: حضور سپاه پاسداران در سوریه به دعوت دمشق است.

لاوروف افزود: ایران و روسیه به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

سرگئی لاوروف همتای روسی اش در مسکو گفت: روسیه از پادشاه سعودی برای سفر به مسکو دعوت کرد و هماهنگی برای تعیین زمان مناسب ادامه دارد. 

وزیر خارجه عربستان افزود: از نقش روسیه در مسئله فلسطین قدردانی می کنیم. روابط ما با روسیه بسیار مهم است. عربستان و روسیه درباره احترام به حاکمیت ملی کشورها توافق نظر دارند.

الجبیر ادامه داد: درباره لزوم دستیابی به راه حل جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین بر اساس طرح اتحادیه عرب با روسیه گفتگو کردیم. ما همچنین اوضاع سوریه و اهمیت حفظ وحدت این کشور را بررسی و بر لزوم حل این بحران بر اساس بیانیه کنفرانس ژنو یک و قطعنامه 2216 شورای امنیت تاکید کردیم. 

وی افزود: همه ما از تلاش های فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن حمایت می کنیم و خواهان همکاری با روسیه به منظور یافتن راه حل سیاسی در یمن هستیم. ما به پرونده یمن و لزوم حل مسئله یمن بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس پرداختیم. بر اهمیت ادامه رایزنی ها با روسیه برای تامین منافع دو کشور تاکید داریم. درباره چگونگی تقویت همکاری برای تثبیت امنیت و مبارزه با تروریسم گفتگو کردیم. با روسیه درباره مسئله سوریه هماهنگی می کنیم.

لاوروف افزود: اختلاف نظر آشکار با عربستان درباره مسئله سوریه داریم، اما برای یافتن راه حل درباره بحران این کشور با یکدیگر همکاری می کنیم. همه طرف های سوری باید در حل مسئله این کشور مشارکت کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *