ثبت بیش از 19 هزار تقاضا در جهت تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند

10:31 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۶۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسدی گفت: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، تعداد 19 هزار و 446 مورد ثبت نام صورت پذیرفته است.
علی اصغر اسدیعلی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در خصوص قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی عنوان کرد: از ابتدای اجرای این قانون از سال 91 تا پایان سال 95 تعداد 19 هزار و 446 مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت داشته‌ایم.

وی گفت: از این تعداد یک هزار و 820 مورد زمین‌های مزروعی، تعداد 332 مورد باغ و 17 هزار و 294 مورد ساختمان است که در سایت مربوطه ثبت شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: در این باره تعداد 15 هزار و 954 پرونده منجر به صدور رای شده است و مابقی نیز مدارک آنان از طریق پست وصول و درجریان  رسیدگی است.

اسدی در همین خصوص گفت: متقاضیانی که در راستای این قانون ثبت نام کرده‌اند باید با شماره پیگیری که سایت به آنها می‌دهد پیگیر کار خود باشند و از مراجعات مکرر و بی مورد به ادارات ثبت خودداری کنند، تا در اسرع وقت و در مهلت قانونی مذکور نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته و تلاش همکاران ثبتی در کلیه شهرستان‌ها رسیدگی به پرونده‌های متشکله در اجرای این قانون به روز شده و پس از ثبت نام توسط متقاضیان، پرونده از سوی دبیران هیئت قانون مذکور رسیدگی و با رعایت قانون سند مالکیت مفروزی به نام متقاضیان صادر می‌شود.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *