"پاکستان" به دنبال کمک بانک جهانی برای احداث بزرگراه پیشاور-کابل است

22:10 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۹۲۹
پاکستان از بانک جهانی خواسته است تا برای اجرای طرح احداث بزرگراه پیشاور-کابل، بخشی از منابع مالی اجرای این طرح بزرگ را تامین کند.
به گزارش سرویس بین الملل   رسانه های پاکستان روز دوشنبه گزارش دادند اسحاق دار وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان در سفر اخیر خود به واشنگتن، ملاقاتی با مسئولان بانک جهانی انجام داده و تلاش کرده است این بانک را برای مشارکت در اجرای طرح اتصال پیشاور و کابل از طریق احداث بزرگراه متقاعد کند.
 
پاکستان تاکید دارد که احداث این بزرگراه نه تنها موجب تقویت حجم تجارت دوسویه میان پاکستان و افغانستان خواهد شد، بلکه نقش یک پل ارتباطی مهم بین آسیاسی جنوبی و آسیای مرکزی را ایفاد خواهد کرد.
 
پاکستان همچنین به دنبال توسعه شبکه های جاده و ریلی در این کشور با هدف اتصال راهروی اقتصادی چین پاکستان به کشورهای همسایه و کشورهای منطقه است.
 
شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا پاکستان و تقریبا در نزدیک مرز افغانستان واقع است و کمتر از 300 کیلومتر با کابل پایتخت افغانستان فاصله دارد.
 
سفارت پاکستان در واشنگتن اعلام کرده است که بانک جهانی با کلیات پیشنهاد و درخواست مطرح شده از سوی پاکستان در خصوص احداث بزرگراه پیشاور-کابل موافقت کرده است.
 
در شرایط کنونی حجم تجارت، میان پاکستان و افغانستان بیش از دو میلیارد دلار است. به رغم اختلافات سیاسی و مرزی میان کابل و اسلام آباد، پاکستان به عنوان همسایه افغانستان، یکی از اصلی ترین شرکای تجاری این کشور است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *