آرای مردم در نظام جمهوری اسلامی تعيين كننده است/مقامات سعودی مدعی ادامه راه پیامبر(ص) هستند؛ اما در عمل مسیر صهیونیست‌ها را طی می‌کنند

12:23 - 03 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۶۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس قوه قضاییه گفت: امنيت كشور امنيتی مثال زدنی در منطقه است و به فضل جهاد دستگاه های مربوطه امروز امنيت در کشور ما پایدار است.
همایش فرماندهان ناجابه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در اختتامیه بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی كاظم (ع) اظهار كرد: از خداوند متعال می‌خواهیم قلوب همه ما را به انوار رحمت اهلبیت (ع) هر روز بیش از پیش منور گرداند.

وی ضمن قدردانی از فرماندهان ناجا و پرسنل خدوم نیروی انتظامی در سراسر كشور، گفت: مسئله امنيت برای كشور يك نياز اساسی است كه بدون آن زندگی برای مردم آسان نخواهد بود.
 
آیت الله آملی لاریجانی تصريح كرد: نيروی انتظامی برحسب قانون ارتباط تنگاتنگی با دستگاه قضايی دارد و ضابط دستگاه قضايی است. پرسنل نیروی انتظامی تحت تعليمات دادستان عمل می‌كنند و تعامل و هماهنگي اين دو دستگاه موجب ارتقاء امنيت می‌شود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: امنيت كشور امنيتی مثال زدنی در منطقه است و به فضل جهاد دستگاه‌های مربوطه امروز در کشور امنيت مستقر است، با وجود اينكه كشورهای سلطه در كشورهای همسايه برای ايجاد ناامنی اهتمام دارند ولي امنيت در كشورمان پايدار است.

 وی افزود: نظام جمهوری اسلامی با معماری معمار بزرگ انقلاب بنا شد و مردمسالاری ديني مبتنی بر آرا و اعتماد مردم در چارچوب ارزش‌های الهی است كه ما را از بقيه نظام‌های سياسی جدا می‌كند.

آيت الله آملی لاريجانی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی نظام‌های لیبرال - دمکراسی گفت: نظام‌های ليبرال - دمكراسی امروز شاهد چالش‌های زيادی هستند و در مغرب زمين ليبرال دمکراسی در مقام نظر نتوانسته پارادوكس‌ها را حل كند.

رییس دستگاه قضا در ادامه افزود: در نظام جمهوری اسلامی آرای مردم تعيين كننده است قانون اساسی جمهوری اسلامی تصريح دارد كه اين نظام مبتنی بر توحيد است و خدمت در چنين حكومتی كه اساس آن توحيد است با خدمت در نظام‌های ديگر فرق دارد، شما ديديد كه در تبليغات رياست جمهوری آمريكا اخلاق و ارزش‌های اخلاقی قربانی شد.

آیت الله آملی لاریجانی اظهارکرد: بافت يك نظام وقتی بر ارزش‌های الهی باشد، ولي فقيهِ آن يك زندگی زاهدانه دارد كه اگر آن را با نظام ليبرال- دمكراسی مقايسه كنيد خواهيد ديد كه خدمت در نظام جمهوری اسلامی عبادت است كه از جهات مختلف بايد در این زمينه تلاش كرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی برای همه ما فضای جديدی برای تنفس ايجاد كرده است و بستری را برای تعالی كسانی كه در اين سرزمين زندگی می‌كنند فراهم كرده است. جمهوری اسلامی هر چه در توان داشته در مسير اين اهداف والا به مردم منطقه كمك كرده است و خدمت به اين نظام عبادت است.

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به فرماندهان ناجا بیان کرد: بین شما و آن نیروی مسلحی که در آمریکا به او فرمان می‌دهند که یک جنایتی را انجام دهد فرق وجود دارد. منظور نیروهایی است که در یمن، عراق و دیگر کشورها آن جنایت‌ها را انجام می‌دهند؛ اما ارکان عمل شما ارکان عبادی است؛ ارکان عمل شما عبارت از تقرب الی الله است. شما متدین هستید و در مسیر تعالیِ به حق حرکت می‌کنید. 

رئیس دستگاه قضا افزود: انصاف این است که بگوییم جمهوری اسلامی ایران برای همه ما یک فضای جدید برای تنفس کردن ایجاد کرده  و یک بستر برای سبک زندگی جدید مهیا ساخته است.

وی بیان کرد: اگر در گوشه و کنار هم مشکلی وجود دارد قصور ازخود ماست؛ چون نظام بستر را برای تعالی و رشد فراهم کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نفس کمک به نظام جمهوری اسلامی ایران، عبادت است. این موضوع را زمانی متوجه می‌شویم که به شعار‌های این نظام توجه کنیم. جمهوری اسلامی ایران در مقام گفته و شعار از مستضعفین حمایت کرده و همین راه را تاکنون ادامه داده است. از بعد از انقلاب هم تاکنون یک سخن همیشه بلند بوده است و آن دفاع از مستضعفین و ارزش‌های الهی است، حکومت‌های منطقه را ببینید که چه شرایطی دارند و چقدر حرکت‌های عجیب داشته اند. بسیاری از این حکومتها ادعای حمایت از مردم فلسطین را داشته‌اند؛ اما در خفا با رژیم اسرائیل ارتباط برقرار می‌کنند. حتی مقامات سعودی ادعا دارند که راه پیامبر را ادامه می‌دهند؛ اما درعمل مسیر رژیم صهیونیستی را طی می‌کنند؛ به طوری که همین چند روز اخیر نخست وزیر اسرائیل گفته است که ما بهترین روابط را با سعودی‌ها داریم.

وی تصریح کرد: اگر در این نظام تلاش و خدمت کنیم تلاش ما عبادت حساب می‌شود که این خدمت کردن دو عنوان دارد. یکی خدمت به استمرار و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و دوم کمک به خلق؛ خلقی که در روایات به عیال الله تعبیر می‌شود. خدمت به مردم از بزرگترین عبادات محسوب می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به بيان نكاتی در رابطه با كمك به خلق پرداخت و با بیان روايات مختلفی اين موضوع را مورد تاكيد قرار داد و گفت: خدمتی كه در ميان مردم انجام می‌دهيد و قضای حوائج مومنين بسيار ارزشمند است.
 
وی ادامه داد: در اصول كافی در ضمن روایتی اشاره شده كه اگر كسي شب را صبح كند و اهتمام به رفع مشكلات مسلمين نداشته باشد مسلمان نيست.
 
آیت الله املی لاریجانی به بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: خدمت شما هر قدمش عبادت است و هر گامی برای امنیت كشور و رفع گرفتاری مردم بردارید عبادت است. اگر قدر این موضوع را بدانیم حالمان عوض و باطنمان نورانی می‌شود.

وی تصریح كرد: شما بزرگواران در یك سفره عظیم خدمت الهی نشسته‌اید و حیف است كه توجه نداشته باشید و باید خدمت را با توجه انجام دهید تا درون‌تان نورانی شود و پیش حق تعالی محبوب خواهید شد.

آیت الله املی لاریجانی ادامه داد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی وظایف بسیاری به عهده دارد و در ماده ٣ قانون مصوب سال ٦٩ عنوان شده كه هدف از تشكیل نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و اسایش جامعه و نگهبانی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است، قانون، وظیفه نیروی انتظامی را كاملا با اهداف نظام متصل كرده كه هدف از تشكیل این نیرو را پاسداری از دستاودهای انقلاب قرار داده است.
 
 وی اضافه کرد: در ماده ٤ نیز وظایف نیروی انتظامی را برشمرده شده است، در بند هشتم نیز انجام وظایفی كه طبق قانون به عنوان ضابط قوه قضاییه باید نیروی انتظامی انجام دهد مورد تاكید است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و افزایش تولید مواد مخدر در این کشور گفت: مبارزه با مواد مخدر بر عهده نیروی انتظامی است. در افغانستان تولید مواد مخدر پس از استقرار امریكا بیشتر شده است ولی جمهوری اسلامی محكم ایستاده و یكی از افتخارات نیروی انتظامی که در این راه شهدای زیادی نیز داده است مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که اگر این مجاهدت‌ها نبود كشور از دست رفته بود و مواد مخدر همه جا را می گرفت.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تبیین وظایف ضابط قضایی در پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و گفت: چه نیروی انتظامی و چه قوای دیگر اگر بخواهیم وظایفی كه قانون بر عهده ما گذاشته است را انجام دهیم باید در یك چارچوب معقول انجام دهیم و این میسر نمی‌شود مگر اینكه ریشه‌ها را حل كنیم. تمام محور نظام جمهوری اسلامی بر پایه توحید است و از نگاه توحیدی ریشه همه چیز است و اگر می خواهیم زندگیمان نورانی باشد راه آن چرخش به سمت توحید و توجه به حق تعالی است.

وی گفت: قرآن می فرماید " وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَمَا كُنْتُمْ "یعنی او همواره با شماست. باید به قرآن توجه كرد و به آن عمل نمود.اگر می خواهیم كارمان درست شود و امورات كشور به درستی انجام شود تنها راهش رجوع به حق تعالی است.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با حق تعالی يك قدم فاصله دارد و در مسير حركت به حق هست و اگر با توجه و يقين حركت كند حق متعال در تمام مسير با او خواهد بود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *