هیچ واحد صنعتی در استان سمنان با حکم قضایی تعطیل نشده است

9:16 - 03 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۵۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی آسیابی گفت: هیچ کارخانه ای در استان سمنان با دستور قضایی تعطیل نشده و هیچ سرمایه گذار و صاحب صنعتی بازداشت نشده است.
حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در تشریح اقدامات صورت گرفته در شورای حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان سمنان گفت: این شورا با ابلاغ رئیس قوه قضائیه جهت حمایت از بخش صنعت و سرمایه گذاران تشکیل شد که در سطح استان، ریاست آن بر عهده رئیس کل دادگستری استان سمنان و دبیری دادستان مرکز استان است.

آسیابی در ادامه گفت: رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل بازرسی استان، مدیر کل ثبت اسناد استان در کنار اعضای مدعو، اعضای این شورا را تشکیل می دهند.

وی با برشمردن اهداف شورای حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان سمنان اظهار کرد: حمایت از واحدهای تولیدی، جلوگیری از حذف فرصت های شغلی و تعطیلی واحدهای تولید، جلوگیری از ورشکستگی صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی، ایجاد اعتماد، امنیت ورونق فضای کسب و کار در استان و جلوگیری از هدر رفت سرمایه انسانی و کاهش جمعیت کیفری در این قشر از اهداف شورای حمایت قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه در سال 95،  این شورا در هرماه یک جلسه تشکیل داد ابراز کرد: در 12 جلسه ای که در طول سال تشکیل شد، 50 مصوبه به تصویب شورا رسید که عمده مشکلات مطرح شده، به مشکلات بانکی و مالیاتی، ثبت اسناد، تعزیرات حکومتی، پرداخت حق بیمه و بدهی آب، برق و گاز مربوط می شود و با پیگیری وحمایت شورا، اغلب این مسائل به خوبی حل و فصل شد.

آسیابی با تاکید بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی در استان سمنان گفت: هیچ کارخانه ای در استان سمنان با دستور قضایی تعطیل نشده و هیچ سرمایه گذار و صاحب صنعتی بازداشت نشده است.

وی با اشاره به رویکرد مثبت شورای حمایت قضایی استان در رسیدگی به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان خاطرنشان کرد: به گفته بسیاری از فعالان اقتصادی استان، اگر این شورا مشکلاتشان را حل نمی کرد بسیاری از کارخانه ها ورشکست می شدند و در سفر رئیس مجلس به شهر سمنان نیز، آقای لاریجانی در پایان جلسه شورای اداری از این رویکرد تقدیر کرد.

دبیر شورای حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان سمنان تصریح کرد: ما به دنبال بازداشت و قلع و قمع سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی نیستیم بلکه سرمایه گذاران به ما پناه می آورند و مسائل و مشکلاتشان را مطرح می کنند و شورا هم در اسرع وقت به آن رسیدگی می کند. در واقع تاکنون مسئله ای در شورا مطرح نشده است که بدون پاسخ مانده باشد که غالبا هدف مدنظر سرمایه گذار یا صاحبان صنایع با نظر کمیته های کارشناسی تامین شده است.

آسیابی ضمن تشریح عملکرد شورای حمایت قضایی استان و جدیت اعضای این کمیته در حل مشکلات سرمایه گذاران گفت: با توجه به صنعتی بودن این استان، توجه جدی و پیگیری مستمر این شورا  در سالهای اخیر، موجب شده تا اعتماد سرمایه گذاران جلب شود و اکنون شاهد افزایش درخواست ها به این شورا هستیم که دستگاه قضایی از این جهت جایگاه خوبی نسبت به سایر استان ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی به سر می بریم اظهار کرد: فعالان اقتصادی، رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و نیاز به حمایت دارند، در جنگ اقتصادی قوه قضایی خود را مکلف به حمایت می داند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به یکی از اقدامات این شورا در حمایت از یک شرکت دانش بنیان و رفع مشکلات آن گفت: این شرکت یک مشکل مالیاتی داشت که بعداز حل و فصل آن با ارائه تقدیرنامه ای به شورای حمایت قضایی اظهار کردند که در نتیجه این حمایت، موفق به جذب و استخدام 100 نفر شدند و همین موضوع برای ما قوت قلب است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *