از سرگیری خروج غیرنظامیان از فوعه و کفریا/تخلیه اهالی چند شهر سوریه ادامه دارد

11:12 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۳۸۶
روند خروج غیرنظامیان از «فوعه و کفریا» و افراد مسلح از «زبدانی» روز چهارشنبه از سر گرفته شد.
ادامه روند خروج غیرنظامیان از فوعه و کفریا
به گزارش گروه بین‌الملل ، منابع خبری گزارش دادند که روز چهارشنبه روند خروج غیرنظامیان از «فوعه و کفریا» و افراد مسلح از «زبدانی» از سر گرفته شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بامداد روز چهارشنبه حدود 3 هزار نفر از شهروندان فوعه و کفریا این دو شهر را ترک و به حلب منتقل شده و در مقابل 300 نفر افراد مسلح نیز شهر زبدانی را ترک کردند.

بنا به گزارش رسانه‌های سوریه روز چهارشنبه 45 اتوبوس برای تخلیه ساکنان دو شهر فوعه و کفریا وارد این دو شهر شدند و 11 اتوبوس نیز برای خارج کردن افراد مسلح وارد شهر الزبدانی شدند.

روز جمعه گذشته و براساس توافق انجام شده در تاریخ 4 آوریل، تخلیه ساکنان دو شهر «فوعه» و «کفریا» در استان ادلب و انتقال آنها به ریف حلب و نیز خروج افراد مسلح از دو شهر «مضایا» و «زبدانی» در ریف دمشق آغاز شد.

بر اساس توافق 4 ماه آوریل قرار است افراد مسلح از دو شهر زبدانی و مضایا در ریف دمشق که در کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار دارد خارج شوند و در ازای خروج این افراد مسلح، غیرنظامیان ساکن فوعه و کفریا نیز از این دو شهر خارج و به ریف حلب منتقل می‌شوند.

این در حالی است که روز یکشنبه 15 آوریل انفجار انتحاری به وسیله تروریست‌های «احرارالشام»در مسیر اتوبوس‌های حامل غیرنظامیان فوعه و کفریا رخ داد که در پی این انفجار انتحاری 126 تن جان خود را از دست دادند که 68 نفر از آنان کودکان بودند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *