اعتصاب غذای اسیران فلسطینی زیر ذره‌بین سازمان ملل!

2:12 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۲۳۷
اعتصاب غذای همزمان اسرای فلسطینی بازتاب جهانی بسیاری داشته و بی توجهی سران صهیونیستی به خواسته‌های زندانیان هدف محکومیت نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه با اشاره به آغاز اعتصاب غذای یکهزار و 300 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت که تحولات مرتبط را به دقت زیر نظر دارد. این در حالی است که این نهاد کار چندانی در محکومیت سرکوب شهروندان دربند فلسطینی انجام نداده است.

وی با تاکید بر اینکه درگیری‌هایی در کرانه باختری در حمایت از اسیران فلسطینی روی داده است، از همه طرف‌ها خواست که در این رابطه «خودداری حداکثری» نشان دهند.
دوجاریک افزود: ما همواره خواستار این هستیم که با زندانیان بر اساس موازین انسانی رفتار شود.
 
بیش از هزار زندانی فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی برای بهبود شرایط درمانی و امکانات ابتدایی از جمله امکان تماس با بستگان خود از روز دوشنبه به طور هماهنگ دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.
 
مدیریت زندان‌های صهیونیستی اما در ادامه 6 نفر از رهبران اسرای فلسطینی اعتصاب کننده را از زندان «هداریم» به زندان «جلمه» انتقال داد و آن‌ها را در سلول های انفرادی محبوس کرد.
 
اعتصاب غذای همزمان اسرای فلسطینی بازتاب جهانی بسیاری داشته و بی توجهی سران صهیونیستی به خواسته‌های زندانیان هدف محکومیت نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است.
 
همزمان شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز پنجشنبه سازش بین طرف های فلسطینی و صهیونیستی را به بحث و بررسی بگذارد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *