رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری گردهمایی روسای کل دادگستری، دادستان‌ها و معاونین اجتماعی کل کشور

0:48 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۱۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
امیری اصفهانی از برگزاری گردهمایی روسای کل دادگستری، دادستان­‌ها و معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کل کشور خبر داد.
مهدی امیری اصفهانیبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه، مهدی امیری اصفهانی رئیس ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قوه قضاییه  از برگزاری گردهمایی روسای کل دادگستری، دادستان­ها و معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کل کشور خبر داد.

وی گفت: این گردهمایی با هدف هم افزایی توانمندی‌ها و قابلیت‌های نظام مدیریت قضایی در پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: این گردهمایی به بررسی جرایم و آسیب‌های اجتماعی اولویتی طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و امنیت اخلاقی، و نیز جرایم و تخلفات انتخاباتی می‌پردازد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و بدنبال مباحثی که در ارتباط با مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی اولویت دار در عالی‌ترین سطوح نظام مطرح شد؛ برنامه‌های جامع و منظومه ای در مورد آسیب‌ها در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سایر واحدهای دستگاه قضایی طراحی شد.

امیری اصفهانی با اشاره به ضرورت اجرای دقیق و صحیح این برنامه ها افزود: در این گردهمایی یک روزه چالش‌ها و فرصت‌های حوزه مدیریت آسیب‌ها و جرایم مخل امور امنیت اجتماعی، سیاست‌ها و ساز وکارهای اجرایی کنترل آسیب‌ها از ناحیه مقامات عالی قضایی تبیین و بررسی خواهدشد.

رئیس ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قوه قضاییه با اشاره به اینکه روسای کل دادگستری‌ها علاوه بر مسوولیتی که در مدیریت دادگستری‌ها دارند، ریاست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان را نیز عهده دار هستند گفت: هم اندیشی و هماهنگی مدیران ارشد قضایی استان‌ها برای اجرای برنامه‌های طراحی شده از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به نزدیک شدن به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بنا به تدبیر ریاست محترم قوه قضاییه، به عنوان دبیرخانه ستاد پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی، از بهمن ماه سال گذشته با برگزاری جلسات مختلف و ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط با برگزاری انتخابات فعالیت خود را آغاز کرد و باتوجه به اینکه روسای کل دادگستری ها به عنوان روسای ستادهای متناظر استانی مسوولیت دارند در بخشی از همایش سیاست‌ها و ساز وکارهای قوه قضاییه در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی بررسی خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *