رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابراز تاسف از هم صدایی برخی افراد و جریانات سیاسی داخل کشور با دشمنان/ هجمه‌های عظیم دشمنان نظام و انقلاب بر علیه قوه قضائیه نشانگر عملکرد مثبت این قوه است

14:35 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۰۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسماعیلی گفت: هجمه‌های عظیم از سوی دشمنان نظام و انقلاب علیه قوه قضائیه حاکی از عملکرد مثبت و قاطع این قوه است؛ متأسفانه برخی از افراد و جریانات سیاسی در داخل کشور نیز با دشمنان خارجی و کینه توز انقلاب هم صدا شده اند، غافل از اینکه قوه قضائیه در پرتو ولایت فقیه و برابر قانون مصمم تر از گذشته به ایفای وظیفه خطیر خود خواهد پرداخت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری تهران در نشست شورای معاونین دادگستری کل استان گفت: هجمه‌های عظیم از سوی دشمنان نظام و انقلاب علیه قوه قضائیه حاکی از عملکرد مثبت و قاطع این قوه است؛ متأسفانه برخی از افراد و جریانات سیاسی در داخل کشور نیز با دشمنان خارجی و کینه توز انقلاب هم صدا شده اند، غافل از اینکه قوه قضائیه در پرتو ولایت فقیه و برابر قانون مصمم تر از گذشته به ایفای وظیفه خطیر خود خواهد پرداخت.

وی  ضمن تبریک بمناسبت اعیاد رجبیه و حلول سال نو و همچنین آرزوی موفقیت برای همکاران در زندگی و امور اداری به بیان روایتی از امام صادق(ع) با این مضمون پرداخت که آنحضرت فرمودند: هر روزی که بر فرزند آدم  و جامعه بشریت می دمد خطاب به بشر می گوید: ای فرزند آدم، من روز جدیدی هستم و بر اعمال و رفتار تو شاهد خواهم بود پس بواسطه من در آن کار خیر کن و عمل نیک انجام بده چون در روز قیامت شهادت خواهم داد و بدرستی که تو هرگز مرا در آینده نخواهی دید و سپس اظهار داشت: از این روایت می آموزیم که عمر ما با همه ابعادش و آنات آن در گذر است و دیگر برگشت پذیر نمی باشد.

وی گفت: سال 1395 گذشت و اعمال و رفتار ما در تمامی لحظات آن ثبت و ضبط گردید حال موظفیم برای سال جدید و ایام پیش رو جهت انجام اعمال خیر و خدمت هرچه بیشتر به مردم در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه برنامه ریزی دقیق نموده و کارهایمان را بدرستی به سرانجام برسانیم تا در زمان شهادت ایام در روز قیامت از عملکرد خود شرمنده و خجل نباشیم.

این مقام قضایی دراستان تهران  افزود: باید توجه داشت که دشمنان نظام و انقلاب با آگاهی از اقدامات آتی قوه قضائیه در صدد است که ما را وادار به موضع گیری انفعالی نماید لذا لازم است همکاران مؤمن و متعهد در تشکیلات قضائی در این خصوص ایستادگی کرده و با قوت و جدیت به رسالت الهی خود عمل کنند.

اسماعیلی با اشاره به انتخابات پیش رو تأکید کرد: در آستانه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی قرار گرفته ایم و خواست همه ما همچون مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برگزاری انتخابات در کمال امنیت، آرامش و سلامت است که بحول و قوه الهی اینچنین خواهد شد. مطابق با قانون در این رابطه وظایفی داریم که بخشی از آن مانند انجام استعلامات و ... صورت گرفته لکن مهم تر از آن پیشگیری و یا برخورد با جرایم و تخلفات احتمالی در عرصه انتخابات و امنیت است و ضرورت دارد با رصد کردن دقیق موضوع و با تعیین شعب ویژه در مرحله دادسرا و دادگاه بدواً از وقوع هرگونه تخلفات یا جرایم انتخاباتی پیشگیری و در صورت بروز آن برخورد قاطع و قانونی بعمل آید.

وی در پایان سخنان خود به برخی از مهم ترین برنامه های دادگستری کل استان تهران در سال 1396 اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است نقطه نظرات مکتوب اعضای شورا در خصوص راه‌های ارتقای عملکرد دادگستری استان تهران در حوزه های مختلف سریعاً توسط دبیرخانه شورا جمع آوری و پس از بررسی دقیق موارد کاربردی آن در دستور کار جلسه آتی قرار گیرد تا پس از انجام کارشناسی های لازم و طرح دیدگاه های حاضرین جنبه عملی به خود بگیرند. 

اسماعیلی افزود: مهم ترین دغدغه فعلی مدیریت قضائی استان بالا بردن کیفیت دادرسی و اتقان تصمیمات قضائی است فلذا اگر تعدادی از اعضای شورا در صورت صلاحدید و با ابلاغ قضائی مربوطه در رتق و فتق قضائی پرونده های مربوط به محاکم تجدیدنظر استان مشارکت کنند که این امر ضمن کمک به کاهش موجودی، از این طریق به الگوسازی برای سایر همکاران قضائی منجر خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *