32 موسسه داوری در استان کرمان ثبت شده است

13:08 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۰۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: 32 موسسه داوری در این استان ثبت شده که 15 موسسه در حال فعالیت است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرمدادگتسری کرمان به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد باقر اسلامی در نشست خبری با موضوع آگاهی بخشی در مورد نهاد داوری و انعقاد تفاهم نامه کاری بین دادگستری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: 32 موسسه داوری در این استان ثبت شده که 15 موسسه در حال فعالیت است.

وی از برگزاری همایش منطقه ای نهاد داوری در استان کرمان خبر داد و افزود: این همایش 15 تیرماه سال جاری به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

 اسلامی به ضرورت عقد تفاهم نامه بین دادگستری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان اشاره و اظهارکرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع اشتغال و اقتصاد، بر اساس این تفاهم نامه، همکاری بیشتری بین دادگستری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شکل می گیرد تا شاهد رونق اقتصادی در جامعه باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان در ادامه بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای جبران خلاء های موجود در مسیر رسیدگی به برخی از پرونده های قضایی و کاهش ورودی ها به دستگاه قضایی کمک می کند.
وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی نیز می تواند به سیستم قضایی کمک کند و دادگستری می تواند با تجار و بازرگانان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشد.

این مقام قضائی تاکید کرد: نهادهای داوری، در کنار مزایا، معایبی نیز دارد و اگر بی گدار به آب بزنیم این نهادها مضر خواهد بود.

معاون دادگستری کل استان کرمان همچنین گفت: چندین جلسه بین معاونت های اجتماعی و برنامه ریزی دادگستری با کارشناسان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار و منجر به تفاهم نامه شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *