شناسایی کانال‌های تبلیغاتی به منظور پیشگیری از تخلفات/ شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شد

10:34 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۹۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
انصاری با اشاره به تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: شناسایی کانال‌های تبلیغاتی و رصد فضای مجازی به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و جلوگیری از نشر اکاذیب و یا تخریب رقبای انتخاباتی در دستور کار است.
انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین در گفت‌‏وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، با اشاره به انتخابات پیش‌رو و وظیفه دستگاه قضا در این عرصه اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی و قانون انتخابات وظیفه انحصاری دستگاه قضا رسیدگی به جرایم در عرصه‌های مختلف است که در این راستا تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی با هدف رصد رفتارهای انتخاباتی صورت گرفته و چندین جلسه نیز در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: مطابق دستورالعمل ریاست محترم قوه قضائیه به جرایم انتخاباتی به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و در این زمینه شعب ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‏های استان و شهرستان‎ها تشکیل داده شده است.

رئیس کل دادگستری قزوین افزود: همچنین در ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کارگروهی به منظور رصد فضای مجازی تشکیل یافته و شناسایی کانالهای تبلیغاتی و رصد فضای مجازی به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و جلوگیری از نشر اکاذیب و یا تخریب رقبای انتخاباتی در دستور کار است.

انصاری در پایان خاطرنشان کرد: رصد، نظارت، پیش بینی و شناسایی تخلفات در جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان به صورت فعال برقرار است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *