سالیانه ۳۰ ورزشکار خارجی در مسابقات "چالش اسکی افغانستان" شرکت می‌کنند

18:20 - 05 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۲۹۹۸۳۵
گلوبال ویس نوشت:‌ از سال ۲۰۱۱ به طور میانگین سالیانه ۳۰ اسکی باز از کشورهای استرالیا، سوئیس، انگلیس،‌فرانسه، آلمان،‌ نروژ، اسلونی و ایالات متحده از بامیان شرکت کردند.
سالیانه ۳۰ ورزشکار خارجی در مسابقات به گزارش سرویس بین الملل گلوبال ویس در گزارشی نوشت: برای سالیان متمادی کوه‌های سربه فلک کشیده افغانستان بهترین وسیله دفاعی این کشور در مقابل تهاجمات خارجی بوده، اما این کشور می تواند از این کوه‌ها به شیوه دیگری نیز بهره ببرد.

در ادامه این گزارش آمده است: از سال 2001 مسابقات اسکی افغانستان در ماه‌های فوریه و مارس در کوه های «کوه بابا» برگزار می شود،‌ این کوه‌ نزدیک به جایی است که طالبان مجسمه بزرگ بودا را در بامیان منفجر کرد.

در این مسابقات اسکی بازان حرفه‌ای و آماتور افغانستان با یکدیگر و ورزشکاران خارجی رقابت می‌کنند. این مسابقات توسط کلوپ اسکی بامیان که یک گروه غیردولتی است 6 سال پیش و با هدف تقویت اسکی و جذب تروریسم به بامیان راه اندازی شده است.

گلوبال ویس نوشت: کوه بابا که برای 6 ماه از سال پوشیده از برف است برای ماجراجویان خارجی که بدنبال اسکی صحرانوردی(Backcountry skiing) هستند، مکان مناسبی است. افغانستان در رسانه‌های بین المللی به عنوان کشوری فروپاشیده که در دستان شبه نظامیان است، به تصویر کشیده می‌شود.

از سال 2011 به طور میانگین سالیانه 30 اسکی باز از کشورهای استرالیا، سوئیس، انگلیس،‌فرانسه، آلمان،‌ نروژ، اسلونی و ایالات متحده از بامیان شرکت کردند و سازمان دهندگان این رویداد امیداوند که کشورهای بیشتری به این مسابقات بیایند.

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *